جغرافياي ايران جعليجهان

پورتال خبری اتریش: آیا انفجار در مرکز غنی سازی اورانیوم نطنز خرابکاری بود؟

هم اسرائیل و هم ایالات متحده قصد متوقف کردن پیگیری مداوم ایران (اشغالگر) در مورد بمب اتمی را دارند و هر دو احتمالاً دارای تواناییهای فناوری و اطلاعاتی پیشرفته‌ای هستند تا صدمات جدی به رژیم ایران وارد کنند. نمیتوان رد کرد که یکی از این دو (یا هر دو کشور) در۲ ژوئیه در انفجار در تأسیسات هسته‌ای نطنز نقش داشته است.

ویروس استاکس نت، کرم مخرب کامپیوتری که در سال 2010 حدوده هزار سانتریفیوژ را در نطنز خنثی کرد، منسوب به تلاش مشترک آژانسهای اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل است.

انفجار نطنز، رژیم اشغالگر ایران را شرمسار کرد که نتوانست انگشت خود را به سمت اسرائیل یا ایالات متحده نشانه گیرد. تهران در ابتدا ادعا كرد كه این یک حادثه است، احتمالاً به دلیل ترس از اینكه درگیری مستقیمی صورت نگیرد و بتواند ضعف های اطلاعاتی، نظامی و اقتصادی تهران را بپوشاند. با این وجود، رژیم در پاسخ به تهدید اعلام كرد: “اگر رژیم یا دولتی درگیر در حادثه نطنز باشد، ایران با قاطعیت پاسخ خواهد داد.

اگر اسرائیل در واقع در انفجار نطنز دخیل باشد، این احتمالاً باید علامتی برای تهران باشد که بیت المقدس قصد دارد از تمام وسایل در اختیار خود برای متوقف کردن پروژه هسته‌ای ایران استفاده کند. چنین ضربه ای (اگر وجود داشته باشد) نه تنها باعث صدمه فوری نمی شود بلکه نشان می‌دهد که دست بلند اسرائیل میتواند به هر نقطه از(جغرافیای سیاسی جعلی) ایران برسد.

این یک تهدید توخالی نیست. بسیاری از اطلاعات موجود در بایگانی هسته‌ای ایران، که چند سال پیش توسط سرویس مخفی اسرائیل موساد ربوده شد، مربوط به عناصر ایرانی سهیم و مرتبط در تلاش هسته‌ای است – «اشخاصی که در سیستم های سیاسی، علمی و عملیاتی گرفته تا مکانهایی که فعالیت برای توسعه سلاح هسته‌ای در آنجا صورت می گیرد.
علاوه بر این، سیستم ماهواره جاسوسی تحت کنترل اسرائیل، که اخیراً توسط ماهواره افق 16 تکمیل شده است، امکان شناسایی هرگونه فعالیت مشکوک را بر روی سطح و یا زیر آن امکان پذیر میکند. با این توانایی، دستگاه اطلاعاتی اسرائیل همچنان ایران را متعجب خواهد کرد.


فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا