جهان

ورود ایالات متحده به بحران لبنان

سفارت آمریکا روز شنبه 8 اوت در بیروت اعلام کرد که دولت ایالات متحده از حق معترضین لبنانی برای “اعتراضات مسالمت آمیز” حمایت میکند و از همه می خواهد که از خشونت خودداری کنند.

سفارت آمریکا همچنین در توئیتری افزود که ملت لبنان “سزاوار رهبرانی است که به خواسته‌های مردمی گوش فرا دهند و رویکرد خود را برای پاسخگویی به مطالبات مردم برای شفافیت سازی و پاسخگویی تغییر میدهند.”

روز جمعه و پس از انفجار بزرگ در بیروت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا اعلام كرد که در یك كنفرانس بین‌المللی برای حمایت از اعتراضات مردمی لبنان شركت خواهد كرد. در این انفجار حداقل 154 نفر کشته و بیش از 5000 نفر زخمی شدند و یک سوم از پایتخت لبنان به ویرانه بدل شد.

هزاران نفر از انقلابیون با شعار “روز حساب” به مرکز پایتخت بیروت یورش بردند و اسامی قربانیان آن انفجار تروریستی که توسط حزب الله وابسته به ایران اشغالگر صورت گرفت را بر پلاکاردهایی نوشتند و خواستار مجازات کسانی شدند که مسئول آن فاجعه بوده، سرمایه‌های مادی و انسانی آنها را نابود کرده و بندر بیروت را به یک ویرانه تبدیل کرده‌اند.

لبنانی ها معتقدند (با وجود حزب الله و حسن نصر الله خائن) دیگر امیدی به بهبود اوضاع در دولت فاسد فعلی وجود ندارد. ماهها قبل از فاجعه هفته گذشته، اعتراضات مردمی در اعتراض به نحوه مدیریت دولت با بحران اقتصادی کشور، شکل گرفته بودند. اما با وقوع فاجعه تروریستی بندر بیروت در هفته گذشته که دستهای ایران اشغالگر و رهبر فرقه گرای آن در آن دخیل هستند، برگ دیگری از قیام مردم لبنان، و اینبار برای براندازی کامل حزب‌الله تروریستی و مسئولان همسو با این حزب، ورق خورده است.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا