جغرافياي ايران جعليجهان

مکانیسم ماشه از هفته آینده فعال خواهد شد

پرزیدنت ترامپ در واکنش به عدم تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم حامی تروریسم جمھوری اسلامی در شورای امنیت سازمان ملل: هفته آینده مکانیسم ماشه را فعال خواهیم کرد

پرزیدنت ترامپ عصر روز شنبه 25 مرداد به وقت آمریکا در یک کنفرانس خبری و در پاسخ به سوالی درباره عدم تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم جمھوری اسلامی در شورای امنیت سازمان ملل گفت که ما انتظار چنین رایی را داشتیم و هفته آینده شاهد خواهید بود که مکانسیم ماشه علیه جمھوری اسلامی را فعال خواهیم کرد.

پرزیدنت ترامپ همچنین گفت که «احتمالا» در نشست پیشنهادی ولادیمیر پوتین درباره جمھوری اسلامی با حضور اعضای شورای امنیت شرکت نخواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر به توقیف چهار کشتی حامل نفت(نفت مسروقهٔ الاحواز العربیه اشغالی) ایران اشغالگر به ونزوئلا اشاره کرد و گفت که جمھوری اسلامی دیگر منابع کافی برای حمایت از تروریسم در اختیار ندارد.

عملکرد مکانیسم ماشه در توافق هسته‌ای به این صورت است که در صورت شکایت هر یک از کشورهای عضو برجام از تخلف یک عضو دیگر، روند رسیدگی به شکایت آغاز می شود و این شکایت در نهایت به شورای امنیت سازمان ملل می رسد. در صورت ارجاع به شورای امنیت، این خطر برای رژیم تروریستی جمھوری اسلامی وجود دارد که تحریم‌های بین المللی علیه آن دوباره بازگردند.

آمریکا بعد از خروج از برجام، تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را بازگرداند، اما تحریم‌های سازمان ملل از زمان توافق هسته‌ای برداشته شد.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا