جغرافياي ايران جعليجهان

پایان دوره نفرت پراکنی و گسترش کینه و دشمنی توسط آخوندها

بیانیه مایک پامپئو، وزیر امور خارجه، پیرامون «روز تاریخی برای صلح در خاورمیانه»


پمپئو: “امروز یک روز تاریخی و گامی مهم در جهت صلح در خاورمیانه است. پس از تلاش های خستگی ناپذیر دیپلماتیک، پرزیدنت ترامپ به همراه نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو و محمد بن زاید، ولیعهد امارات، توافقنامه‌ای را برای عادی سازی کامل روابط امضا کردند. این یک دستاورد قابل توجه برای دو کشور رو به رشد و با فناوری پیشرفته در جهان است که دیدگاه مشترک منطقه‌ای آنها  در مورد منطقه‌ای با اقتصادی یکپارچه را بازتاب میدهد. همچنین نمایانگر تعهد آنها برای مقابله با تهدیدات مشترک، به عنوان مللی کوچک اما قدرتمند است.
ایالات متحده امیدوار است که این گام شجاعانه اولین مرحله از سلسله توافقنامه‌هایی باشد که به خصومتهای 72 ساله در منطقه پایان دهد. اگرچه معاهدات صلح بین اسرائیل و مصر و اردن هنوز به سطح کامل توانایی خود نرسیده است، اما بعد از توافقنامه “کمپ دیوید” در سال 1978 و توافقنامه “وادی عربه” در سال 1994، ما شاهد توسعه چشمگیر اقتصادی  در مصر و اردن بودیم که بی تردید یک دستاورد حاصل از صلح است.
توافقنامه امروز عادی سازی روابط بین اسرائیل و امارات، دارای توانایی بالقوه مشابه و نویدبخش روزهای بهتر برای کل منطقه است. ایالات متحده به اسرائیل و امارات برای موفقیت مهمشان تبریک میگوید. خوشا به حال صلح جویان. مبروک و مازِل تاف.”

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا