الاحواز

سینما رکس عبادان بزرگترین کوره آدم پزی جهان

طرفداران ولایت فقیه از قبل از انقلاب تاکنون ید طولایی در ارتکاب جنایت علیه بشریت و انداختن مسئولیت آن بر گردن مخالفانشان دارند. سینما رکس عبادان در الاحواز العربیه اشغالی نمونه بارز آن است.

سینما رکس عبادان در شب هنگام 28 مرداد 1357 و در حین نمایش فیلم گوزن‌ها دچار آتش‌سوزی گردید و چند صد نفر با مرگی هولناک کشته‌ شدند. تحقیقات حاکی از عمدی بودن حریق بود. در حدود ساعت 21:45 شب 27 مرداد سال 57 طبق آمار دقیق 630 نفر از کسانی که به تماشای فیلم گوزن‌ها ساخته مسعود کیمیایی در آخرین سانس به سینما رفته بودند در آتش سوختند. تعداد کشته‌شدگان بعداً به بیش از 677 نفر افزایش یافت.
خمینی ملعون آنرا “شاهکار شاه برای بدنام کردن انقلاب” نامید.
حال پس از چهار دهه از آن هالوکاست ولایت فقیه، رسانه‌های داخلی اعتراف کردند که طرفداران خمینی، سینما رکس عبادان را برای بدنام کردم مخالفانشان و سرعت بخشیدن به روند انقلاب به آتش کشیدند. بیش از 677 نفر بیگناه برای شعله‌ورتر شدن آتش انقلاب در عبادان و بدنام کردم مخالفان خمینی اهریمن صفت زنده زنده در بزرگترین کوره آدم پزی جهان سوزانده شدند.

روزنامه سازندگی در روز 2 شهریور 1398 برای نخستین بار در اعترافی تاریخی با عنوان “حماقتی که فاجعه آفرید” نوشت‌:
حماقت جوان‌هایی مثل “حسین تکبعلی زاده” که با امید شعله‌ورتر شدن آتش انقلاب[انقلاب مصادره شدهٔ ملل غیرفارس تحت اشغال ایران] در عبادان در مخالفت با شاه انجام شد، فاجعه سینما رکس را رقم زد.

چه جنایتهای دیگری در لیست بالابلند ولایت مطلقه فقیه وجود دارند که آنها را به پای مخالفانش نوشته است؟

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا