جهان

افزایش میزان محبوبیت ترامپ به 51% هنگام برپایی کنگره ملی دموکرات‌ها

درجریان همایش ملی حزب دموکرات در این هفته برای اعلام مشارکت بایدن و کاملا هریس معاون وی از سوی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و تأکید بر آمارهای محبوبیت بالای آنها، نظر سنجی‌ها نشان داد که میزان طرفداری از دونالد ترامپ به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته ‌است.

به گزارش مرکز نظر سنجی راسموسن، میانگین طرفداری از ترامپ در نظر سنجی‌ها در 3 روز گذشته هفته جاری به 51٪ رسید و درهمین سطح باقی ماند

در روز نخست کنگره ملی حزب دموکرات، میزان طرفداری از ترامپ 47 درصد بود و زمانی بالا رفت که ترامپ هدف انتقادات اوباما و هیلاری کلینتون و جمعی از چهره‌های برجسته حزب دموکرات در جریان همایش آنلاین قرار گرفت.
با آغاز کمپین انتخاباتی مقدماتی کنگره حزب جمهوری‌خواه در هفته آینده، میزان حمایت از ترامپ در نظر سنجی‌ها افزایش یافت.

پیش‌بینی می‌شود در این همایش، ضمن طرح انتقادهای تند از تیم بایدن- هریس، از موفقیت‌های ترامپ از جمله توافق جدید صلح میان اسرائیل و امارات، سخن به میان آید.

مرکز نظر سنجی راسموسن در حساب کاربری خود آورده است که به ندرت اتفاق می‌افتد نظرسنجی نامزدهای یکی از دو حزب در جریان کنگره حزب رقیب، بالا برود.

این افزایش محبوبیت ترامپ در گرماگرم انتقادات تند علیه جو بایدن پیرامون سرقت تعابیر و تکیه کلام‌های متعلق به کانادایی‌های چپ‌گرا در کنگره حزب دموکرات روی داد. بایدن در سخنان خود در این همایش در پنجشنبه گذشته گفت: «عشق نیرومندتر از تنفر، امید پرتوان تر از ترس و نور قدرتمند تراز تاریکی است.»
پس از بیان این جملات بود که محافل کانادایی بلافاصله تأکید کردند، این پیام شباهت زیادی به نامه جک لایتون رهبر حزب دموکرات جدید در کانادا داشت که در سال 2011 با این مضمون نوشت: «دوستان ارجمند، عشق بهتر از خشم، امید بهتر از ترس و خوش‌بینی بهتراز یاس و نامیدی است.»

فؤاد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا