الاحواز

بازداشت و پرونده سازى براى 130 شهروند عرب اهل روستاى ابوالفضل

تلاش بنیاد مستضعفان (مستکبران تخریب گر) برای غصب عدوانی این روستا


روستاى ابوالفضل(ابونخيلات) شهر احواز پایتخت بين شهرك زردشت و پايگاه پدافند هوائى در شمال غربى شهر احواز واقع است. اين روستا سابقاً زمين كشاورزى بوده و سپس توسط اهالى و با تغییر کاربری از کشاورزی به زمین شهری، اهالى مبادرت به ساخت وساز كردند وهيچ نهادى يا سازمانى اعتراضی نكرده است. روستاى ابوالفضل هم اكنون جزء بخش 8شهر احواز پایتخت و از 12 خيابان تشكيل شده كه در هر خيابان بيش از 40 باب خانه ساخته شده است. متراژ زمين هاى نزديك جاده اصلى هر متر 2 ميليون تومان معامله مى شود.

با طرح توسعه شهر احواز در سالهاى اخير اين روستا و زمينهاى حاشيه شهر احواز مورد طمع بسیاری از سازمانها و نهادها و افراد با نفوذ نظام اشغالگر ایرانی قرار گرفته است و چندين هكتار از زمين هاى ملت عرب الاحواز اشغالی توسط نهادهاى حكومتى از جمله بنياد مستضعفان(بنیاد تخریب گران) مورد تصرف عدوانی قرار گرفتند.

اهالى روستاى ابوالفضل در دو سال اخير چند بار به تهران رفته و جلساتى با بنياد مذکور و نهادهاى ديگر داشته‌اند و بطور مسالمت آميز خواستار حل قضيه بودند. اهالى روستا مى گويند:”ما سند مشاع و كشاورزى داريم و اينها زمينهاى آباء واجداد ماست، با مراجعه به تهران به ما قول مساعد و حل موضوع را دادند.

اهالى مىگويند: در احواز به ما گفتند، مدارک و متراژ را بیاورید همراه با مشخصات املاک با( یو تی ام) و لیست کامل اهالی، این را صورتجلسه کردیم.

بعد از مدتی، با گرفتن کارشناس ثبت اسناد و تهیه یو تی ام، آنچه که بنیاد احواز خواست را تقدیم کردیم. متاسفانه بر خلاف قول و قرارهائی که داده شد و قرار بود مسئله حل و فصل شود کاملا قضیه بر عکس شد و آقایان موضوع تصرف را با جدیت بیشتری دنبال و زمانی نگذشت که برای بيش از 130 تن از اهالی روستا احضاریه دادگاه آمد. اين افراد در بازداشت بودند و هم‌اكنون اكثر آنها با قرار وقيقه دومیلیارد ريالی براى هر كدام و بعضى با كارت كارمندى با فيش حقوقى با ضمانت آزاد شدند و پرونده آنها همچنان در دادگاه مفتوح است.

اهالى روستا اضافه مىكنند: اجرائيات شهردارى به همراه نيروى (سرکوبگر) انتظامى هر چند روزى به ما هجوم مى‌آورند و تعدادى از منازل ما را تخريب مىكنند، حتى شبانه نيز هجوم مى‌آورند و باعث رعب و وحشت بين كودكان و زنان شده، اهالى روستا را به چند گروه تقسيم كرديم و هر شب نگهبانى مى دهيم.

مدتى پيش در مقابله با نيروى مزدور و سرکوبگر انتظامى و اجرائيات شهردارى، نيروهاى امنيتى بيش از 130 تن از اهالى روستاى ابوالفضل بازداشت كردند، اين افراد مىگويند؛ در بازداشتگاه زير فشار بوديم و از ما خواستند كه تعهد بدهيم، موضوع انهدام وتخريب منازل را قبول كنيم اما اينكار را نكرديم وحتى يكى از مالكين بنام “نادر لويمى” كه بنگاه دار است همچنان در بازداشت زير شديدترين فشار و بدون حق داشتن وكيل بسر مى برد و يكى از اهالى روستا به اتهام تحريك اهالى همچنان از روستا گريخته و تحت تعقيب است.

اسناد و مدارک اهالی روستای ابوالفضل احواز درباره حضور و فعالیت در این روستا در برابر ادعای مالکیت و درخواست تخریب بنیاد مستضعفان(مستکبران) از جمله نامه دفتر نماینده ولی فقیه سخیف خائن تا نامه جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهر سازى وكارشناس دادگاه نزد اهالى موجود است.

خالد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا