الاحوازجغرافياي ايران جعليملل تحت ستم

فاجعه افزایش قیمت میوه و سبزیجات

با سیاست‌های جدید دولت روباه بنقش، در بهار و تابستان سال آینده منتظر فاجعه افزایش قیمت میوه و سبزیجات باشید.

سیاست‌های رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی و تحریم‌های کمرشکن جامعه بین‌المللی علیه این رژیم دیکتاتوری، موجب فلج شدن اقتصاد این رژیم در همه عرصه ها شده است.
با افزایش قیمت بنزین که منجر به قیام مردمی در آبان 98 گردید و سپس کاهش روزافزون ارزش پول و افزایش لجام گسیخته نرخ ارز، مردم و ملت‌های غیرفارس تحت اشغال ایران با مشکلات اقتصادی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

عامل اصلی فلاکت اقتصادی امروز مردم به طور قطع سیاست‌های رژیم منحوس جمهوری اسلامی بوده و نتیجه آن فقیرتر شدن مردم است.

محمود واعظی رئیس دفتر حسن روحانی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، دستور افزایش 700 درصدی قیمت کودهای یارانه‌ای به کشاورزان را صادر کرده است.
تولید محصولات کشاورزی وابستگی مستقیم به کودهای شیمیایی دارد و افزایش 700 درصدی قیمت، به طور قطع فاجعه تورم لجام گسیخته قیمت انواع محصولات کشاورزی از جمله میوه، سبزیجات و صیفی‌جات را به همراه دارد.
همچنین افزایش قیمت کودهای یارانه‌ای منجر به افزایش غیرقابل باور قیمت محصولاتی چون گندم و برنج خواهد داشت.

به طور قطع در بهار و تابستان سال 1400 باید منتظر قیمت‌های فاجعه‌بار این محصولات باشیم و بخش بیشتری از مردم قدرت خرید خود را از دست خواهند داد.

نکته جالب توجه این است که در دلیل افزایش قیمت کودهای شیمیایی، افزایش قیمت دلار عنوان گردیده و دولت حسن روحانی مدعی است به دلیل افزایش قیمت دلار، هزینه تمام شده کودهای شیمیایی که از خارج وارد می‌شود، افزایش یافته است.

این در حالی است که وزارت جهاد کشاورزی طی دو سال اخیر اقدام به صادرات بدون برنامه کود شیمیایی به دیگر کشورها کرده است و حال برای نیاز داخلی مدعی واردات این محصول هستند.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا