جغرافياي ايران جعليجهان

نشریه آلمانی دی ولت‌‌‌‌‌‌‌‌‌: دیگر احترام گذاشتن به رژیم ایران را پایان دهید!

با اعدام قهرمان کشتی نوید افکاری، رژیم ایران به سیاست وحشیانه سرکوب ادامه می دهد. اکنون دیگر نیازی به ملاقات و پذیرایی با تشریفات بالا نیست. هایکو ماس وزیر خارجه آلمان باید وزیر خارجه ایران را نپذیرد و در عوض تبعیدی های ایرانی را دعوت کند.

جلادان تهران ترسیده بودند که اعتراضات بین المللی گسترش یابد. نوید افکاری کشتی گیر۲۷ساله را روز شنبه اعدام کردند.
افکاری زیر شکنجه اعتراف کرده بود که در حاشیه تظاهرات یک مقام دولتی را کشته است. رژیم اسلامی به خاطر قتل ادعا شده مجازاتی وحشیانه در نظر گرفته بود:۷۴ ضربه شلاق، شش سال زندان و سپس اعدام! اکنون افکاری تنها چند روز پس از صدور حکم، اعدام شد. حتی خانواده او از جلسه نهایی، آخرین دیدار و حضور در مراسم خاکسپاری محروم شدند.

با اعدام تظاهرکنندگان، رژیم ایران به سرکوب گسترده مخالفان ادامه می دهد تا مردم را بترساند و از اعتراضات بعدی جلوگیری کند.

درهمین زمان، جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران(اشغالگر) در حال آماده سازی سفر خود به اروپا است و سفر به آلمان نیز در حال برنامه ریزی است. احتمالا در اوایل هفته آینده وزیر امور خارجه هایکو‌ ماس در برلین پذیرای ظریف باشد. اما الان جایز نیست که با قاتلان نوید افکاری ملاقات انجام شده و عکس دوستانه‌ گرفته شود١.

هایکو ماس باید جواد ظریف را نپذیرد و در عوض اعضای مخالف ایرانی تبعیدی را در وزارت امور خارجه پذیرا باشد. دولت آلمان باید خواستار آزادی زندانیان سیاسی شود و سرانجام با جنبش دموکراسی در ایران، که برای یک زندگی آزاد می جنگند، همبستگی بی چون و چرا نشان دهد.

کاملاً نامناسب است که با احترامات و تشریفات دیپلماتیک و با احترام عالی با یک رژیم جنایتکار رفتار شود. تحریم های شخصی علیه کلیه قضات و افسران قضایی جمهوری اسلامی که در اعدام ها، شکنجه زندانیان و بازداشت های خودسرانه نقش دارند، لازم است. توجه برای افرادی که در معرض خطر مجازات اعدام هستند – و برای مردم ایران که از رژیم رنج می برند، مورد نیاز است.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا