انتقام از یک معلم بازنشسته در بند مجرمان خطرناک آمنه بیرقداری کرهرودی، زندانی سیاسی ۶۱ ساله و معلم بازنشسته، پس از انتقال ناگهانی به بند مجرمان خطرناک زندان وکیلآباد مشهد، با وخامت شدید وضعیت جسمانی روبهرو شده است. او در روزهای اخیر در داخل زندان قربانی زورگیری شده و پس از بروز فلج عصبی موقت، در بهداری همان بند بستری شده است. این نتیجهی مستقیم انتقال غیرقانونی یک زندانی سیاسی به بندی است که محل نگهداری زندانیان جرائم خشن، از جمله قتل، سرقت، زورگیری و توزیع مواد مخدر گزارش شده است.آمنه بیرقداری، معلم بازنشستهای که در جریان سرکوب اعتراضات دیماه ۱۴۰۴ با اتهام «لیدری اعتراضات» در فریمان بازداشت شد، شامگاه ۱۷ دی ۱۴۰۴ در منزلش دستگیر و از ۲۸ خرداد برخلاف اصل تفکیک جرائم به بند دو زندان زنان وکیلآباد منتقل شده است. انتقال یک زن ۶۱ سالهی زندانی سیاسی به بند مجرمان خطرناک، نامش «مدیریت زندان» نیست؛ شکنجهی تدریجی و انتقام حکومتی است.مسئولیت سلامت و جان آمنه بیرقداری مستقیماً با سازمان زندانها، قوهی قضاییه و نهادهای امنیتی است.
دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵
سازمان ملی حمایت از زحمتکشان الاحواز #شغل https://alahwaz.com
https://t.me/adpffarsi
#ADPF

