جغرافياي ايران جعليجهان

آیا گزینه نظامی علیه رژیم اشغالگر ایران به روی میز بازگشته است؟!

ران ادلیست، در یادداشتی که در روزنامه اسرائيلی «معاریو» منتشر کرد نوشت، ادعای آمریکا این است که تهران تا پایان سال جاری میلادی ظرفیت دستیابی به مواد رادیواکتیو را پیدا خواهد کرد. البته در حالی این مساله مطرح می‌شود که آمریکا هیچ دلیلی برای اثبات این مدعا در اختیار ندارد.

ایرانی‌ها منتظر نتایج انتخابات آمریکا هستند. با استناد به آنچه که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده، سرویس‌های اطلاعاتی به این نتیجه رسیده‌اند که مسئولان ایرانی خویشتنداری را بهترین راهکار برای ضربه زدن به ترامپ در انتخابات پیش رو تشخیص داده‌اند.
رهبران تروریست ایران به این اعتقاد رسیده‌اند که ایالات متحده و اسرائیل در حال انجام عملیات امنیتی علیه شان هستند و بر این باورند که چنین اقداماتی می‌تواند تهران را وادار به واکنش کند، اتفاقی که منجر به انجام تهاجم نظامی از سوی ایالات متحده یا اسرائیل خواهد شد.

به نوشته این نویسنده، با اینکه رژیم اشغالگر ایران اطمینان دارد اسرائیل در انفجار نطنز دست داشته است، اما ترجیح می‌دهد فعلاً هیچ طرفی را در این رابطه متهم نکند.
در بخش دیگری از یادداشت هم می‌خوانیم: رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً الیوت آبرامز را به سمت هماهنگ‌کننده فعالیت علیه رژیم اشغالگر ایران منصوب کرده است؛ همانگونه که در تمامی انتصاب‌های سابق رئیس‌جمهور آمریکا شاهد بودیم، انتصاب آبرامز واکنشی به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا بود که معتقدند ایران در انتظار انتخابات ایالات متحده، از هر نوع واکنشی در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز سر باز می‌زند.

با این حال آبرامز یکی از جمهوری‌خواهان کهنه‌کار محسوب می‌شود که دچار سندرم دشمنی با رژیم اشغالگر ایران است و شاید بتوان او را از تندروترین یهودیانی توصیف کرد که در واشنگتن پرسه می‌زند.

نویسنده که معاریو او را تحلیلگر نظامی خوانده است نوشته: هرچه احتمال پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات افزایش پیدا می‌کند و یأس در صفوف بلوک ترامپ گستره بیشتری می‌یابد، خطر اجرای گزینه حمله به پایگاه‌های ایران اشغالگر در طول خط ساحلی در خلیج‌عربی نیز شدت می‌گیرد (به خصوص که ایالات متحده یک ناو هواپیمابر را هم چند روز پیش به این منطقه اعزام کرد)، در حالی که از سوی دیگر احتمال همکاری اسرائیل در این عملیات هم بیشتر می‌شود.

فؤاد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا