جغرافياي ايران جعليجهان

بحرین در دفاع از سعودی جامعه بین‌المللی را به برخورد قاطعانه با ایران فراخواند

در پی کشف هسته آموزش دیده توسط سپاه تروریستی پاسداران در سعودی، بحرین جامعه بین‌المللی به برخورد باید قاطعانه با ایران اشغالگر فراخواند

پادشاهی بحرین دوشنبه 28 سپتامبر 2020 ضمن تاکید بر این‌که در صفی واحد در کنار پادشاهی عربی سعودی علیه هر که بخواهد امنیت و ثبات آن را تهدید کند، خواهد ایستاد، جامعه بین‌المللی را به اتخاذ اقدامی قاطعانه علیه ایران اشغالگر بانی تروریسم جهانی فراخواند.
به گزارش خبرگزاری بحرین(بنا) دولت پادشاهی بحرین توانمندی و هوشیاری ریاست امنیت کشور پادشاه عربی سعودی در شناسایی و انهدام یک تیم تروریستی آموزش نظامی و میدانی دیده در مقرهای سپاه تروریستی پاسداران ایران اشغالگر را تحسین کرد.

بنا به اعلام ریاست امنیت کشور سعودی از این گروه تروریستی که اعضای آن آموزش‌های نظامی و میدانی از جمله روش‌های ساخت بمب را در مقرهای سپاه تروریستی پاسداران در جغرافیای سیاسی موسوم به ایران گذرانده‌اند، مقادیری اسلحه و مواد منفجره پنهان شده در دو مکان متعلق به این هسته از جمله یک منزل مسکونی و یک مزرعه، کشف و ضبط شد.
پادشاهی بحرین در ادامه از جامعه بین‌المللی خواست تا اقدام قاطعانه‌ای را علیه ایران انجام دهد.

پادشاهی بحرین ضمن تاکید بر ایستادگی‌اش در کنار پادشاهی عربی سعودی علیه هر طرفی که بخواهد امنیت و ثبات این کشور را به هم بزند، همبستگی مطلق منامه با همه اقدامات اتخاذ شده برای دفاع از منافع و ایمنی شهروندان و مقیمان سعودی را اعلام کرد.
این پادشاهی همچنین دست داشتن ایران اشغالگر در آموزش و مسلح کردن این عناصر تروریستی و ادامه روش‌های خصمانه آن که در منافات با اصل حسن همجواری مذکور در منشور سازمان ملل متحد است و با انگیزه هدف قرار دادن امنیت و ثبات پادشاهی عربی سعودی و به خطر انداختن ایمنی بی‌گناهان در این کشور انجام شده را به شدت تقبیح و محکوم کرد.

دولت پادشاهی بحرین همچنین بر ضرورت اتخاذ اقدام‌های قاطعانه از سوی جامعه بین‌المللی علیه رفتارهای خصمانه ایران اشغالگر که تهدیدی علیه امنیت و صلح بین‌المللی است، تاکید کرد.

سخنگوی رسمی ریاست امنیت کشور اظهار داشت که در نتیجه رصد امنیتی فعالیت‌های عناصر تروریستی، مقامات ذیصلاح در ریاست امنیتی کشور توانستند در تاریخ 2/5/1442 هجری قمری، یک هسته تروریستی را که اعضای آن طی فاصله زمانی 9/2 تا 3/3 1439 ه.ق. در داخل مقرهای سپاه تروریستی پاسداران در جغرافیای سیاسی موسوم به ایران آموزش‌های نظامی و میدانی، از جمله روش‌های ساخت بمب دیده بودند به دام بیندازد، به‌طوری‌که تحقیقات امنیتی منجر به شناسایی این عناصر و کشف دو مکان متعلق به آنها، که از آنجا به عنوان لانه‌ای برای ذخیره کردن مقادیری سلاح و مواد منفجره استفاده می‌کردند، شد. در پی عملیات امنیتی نتایج ذیل به دست آمد:

اولا: دستگیری اعضای هسته بالغ بر (10) متهم که سه نفر از آنها در جغرافیای سیاسی موسوم به ایران آموزش دیده‌اند، در حالی که بقیه اعضای هسته از طریق ایفای نقش‌های مختلف با گروه مرتبط شدند و نظر به ضرورت انجام تحقیقات هویت دستگیرشدگان در حال حاضر فاش نمی‌شود.

ثانیا: کشف و ضبط مقداری اسلحه و مواد منفجره پنهان شده در دو مکان که یکی از آنها عبارت است از یک خانه و دیگری یک مزرعه.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا