جغرافياي ايران جعليجهان

هشدار بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها نسبت به پولشویی و گسترش نفوذ حامیان رژیم اشغالگر ایران در کانادا

بنیاد دفاع ازدموکراسی‌ها در گزارشی نسبت به گسترش نفوذ رژیم اشغالگر ایران در کانادا هشدار داد و گفت این کشور به یک «کانونی اصلی» برای حامیان رژیم ایران تبدیل شده و آنها میلیاردها دلار را با پول‌شویی از ایران( جغرافیای جعلی موسوم به ایران ) خارج کرده و در اقتصاد کانادا سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بنابر این گزارش، دولت لیبرال کانادا به هشدارهای ایرانیان مقیم کانادا در مورد گسترش نفوذ رژیم اشغالگر ایران توجهی نشان نمی‌دهد. این در حالی است که حامیان رژیم اشغالگر ایران در کانادا بسیاری از کنشگران ایرانی، از جمله خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی، را مورد تهدید قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، حامیان رژیم اشغالگر ایران در تورنتو به صورت علنی بسیاری از ایرانیان کانادایی را مورد تهدید فیزیکی قرار داده‌اند.

در این گزارش همچنین عنوان شده است که مقامات رژیم اشغالگر و افراد وابسته به آنها با میلیاردها دلار پولی که از ایران( جغرافیای جعلی موسوم به ایران ) به کانادا برده‌اند املاک گران‌قیمت خریداری کرده و در تورنتو و ونکوور زندگی مجللی دارند. همچنین بسیاری از صرافی‌های تورنتو و شهرهای دیگر پولشویی بین رژیم ایران و کانادا را تسهیل می‌کنند.

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، از جمله این افراد به محمود رضا خاوری، مدیر قبلی بانک ملی رژیم اشغالگر ایران، که پس از اختلاس دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به کانادا گریخت اشاره کرد که اکنون با خانواده‌اش در تورنتو زندگی می‌کند و در چندین کسب‌وکار، از جمله پنج رستوران، سرمایه‌گذاری کرده است.  

این گزارش با اشاره به مراسم بزرگ عاشورای امسال در تورنتو افزود: «به نظر می‌رسد مقامات رژیم اشغالگر ایران و حامیان آنها نسبت به حضور خود در کانادا اعتماد به نفس دارند.»

گزارش بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها بی‌توجهی دولت جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، به گسترش حضور رژیم ایران در این کشور را با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته از سوی وابستگان رژیم اشغالگر ایران در این کشور مرتبط دانسته و می‌افزاید: «این پیامی است که ایرانیان کانادایی از تهران و به نوعی از اوتاوا دریافت کرده اند: هیچ‌کجا از رژیم اشغالگر ایران در امان نیستید.»

این گزارش می‌افزاید: «ترودو می‌توانست با تروریست شناختن سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی و تحقیق و تفحص در مورد شبکه‌های رژیم ایران در کشورش در سمت درست تاریخ قرار گیرد. اما بی‌توجهی به ایرانیان کانادایی می‌تواند پرونده او را لکه‌دار کند، به ویژه اگر رژیم اشغالگر ایران سرنگون شود.»
۲۸ سپتامبر ۲۰۲۰


امیر احوازی
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
http://WWW.ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا