الاحواز

يك دانشجوى عرب به يك سال ونيم حبس در بیدادگاه انقلاب احواز محكوم شد

مسعود زرگانى فرزند حميد،21 ساله، دانشجوى مهندسى نفت و از اهالى منطقه خيط الرواس شهر شيبان در شمال شهر احواز پایتخت كه در 13 مهرماه 1398 توسط اداره ترور و اطلاعات احواز بازداشت شده بود، مدتى پيش در شعبه 2 بیدادگاه انقلاب احواز به رياست قاضى جنایتکار «مهدى شاهين» به اتهام گرايش به “فرقه يمانى”و “اقدام عليه نظام” محاكمه و به يك سال ونيم حبس محكوم شد.

مسعود زرگانى سه ماه تحت شديدترين شكنجه جسمى و روحى در بازداشتگاه اداره ترور و اطلاعات در بازداشت بوده وسپس به زندان مركزى احواز (زندان شيبان) بند 8 منتقل شده است، بند 8 متعلق به بازداشت شدگان مذهبى كه بيشتر آنها اهل سنت هستند، می‌باشد. پرونده مسعود زرگانى در ابتدا در شعبه 12 بازپرسى بیدادگاه انقلاب احواز به ریاست قاضى هاشمى بررسى شده بود.

بستگان مسعود زرگانى مى گويند؛ او از مقلدان مرجع تشيع «آيت الله محمود الصرخي الحسني» در عراق مىباشد. آيت الله محمود الصرخي الحسني ساكن كربلاء در عراق و از مخالفان «ولايت فقيه» و نظام ج ضداسلامى ايران اشغالگر است، او از گفتگو با اهل سنت واصلاحات در عراق و خواسته هاى معترضين در عراق پشتيبانى مى كند. اين مرجع تقليد شيعه، با نفوذ مخرب ايران اشغالگر در بين بعضى از گروه هاى عراقى و دخالت در كشورهاى عربى مخالف است.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا