دیدگاه‌ها

خوشحالی برای تخفیف مشکلات اقتصادی!!!

مشهور است زمانی که امپراطوری روم در قرن پنجم میلادی در حال سقوط نهایی بود، حکومت که خود را عاجز از حل مشکلات اساسی می‌دید، با برگزاری مسابقات ورزشی و جشن‌ها و مراسم باشکوه، مردم را سرگرم میکرد، تا متوجه روند وقایع نشوند.

هر حکومتی که به این نقطه برسد، درواقع از نقطه بی‌بازگشت،‌ یا Point of No Return، عبور کرده است. علایم حیاتی یک حکومت این است که در برابر تهدیدها و حتی وقایع کوچک عکس‌العمل نشان داده، و دنبال راه چاره برای ‌آن باشد.

گذر قیمت دلار از مرز 30هزار تومان، و اخبار اقتصادی نگران‌کننده دیگر، قاعدتاً باید عکس‌العملی را در داخل به همراه میداشت. مثلاً میشد انتظار داشت که جمعی از کلاشان اهل سیاست و یا قاطران بزرگ حوزه جهلیه، رئیس‌جمهور شیاد و دولت اشغالگر را دعوت به استعفا کنند؛ و یا در صورت عدم تمکین، از مجلس شورای ضداسلامی بی مصرف های مال مردم‌خور بخواهند که آنها را برکنار کند. یا حداقل میشد برنامه‌ای برای مبارزه با فساد تحت مدیریت بیت الفساد خامنه‌ای را اعلام کرد.
اما بجای اینکه حکومت غیرقانونی جغرافیای سیاسی موسوم به ایران خطر را حس کند، و دنبال چاره برای آن باشد، به سرگرم کردن مردم روی‌آورده‌اند. این عکس‌العمل هم همان “روزهای آخر امپراطوری روم” را به یاد می‌آورد.

هرچند بازیهای فوتبال همیشه طرفداران خود را داشته، اما تبلیغ روی پیروزی یک تیم ورزشی، و راه انداختن چالش خوشحالی، برای گل زدن بازیکنان، راه خوبی برای پرت کردن حواس مردم از مشکلات حیاتی [تحمیل شده از سوی حکومت اشغالگر ایران] نیست.
شکلک درآوردن مردم برای گل زدن بازیکنان فوتبال، نمیتواند آتش خشم زیر خاکستر سرپرست‌های خانواده، که در تأمین مایحتاج خانواده مشکل دارند، را تخفیف دهد.

این حرف خامنه‌ای جنایتکار «اعتقاد راسخ دارم که دولت ها باید تا روز آخر وظایف خود را انجام دهند»، نه عاقلانه است و نه با اصول مردم سالاری و دموکراسی تطابق دارد. در همه کشورها مکانیزمهایی برای برکناری دولتهای شلخته، تعریف شده‌اند. تعریف این مکانیزمها دلایل کاربردی داشته، و تعطیل کردن آن‌ها عاقلانه نیست. با این روند احتمال دارد خامنه‌ای خائن نتواند روز آخر این دولت را ببیند.
اگر قلب این حکومت ضداسلامی اشغالگر هنوز ضربانی داشته باشد، باید عزم خود را در اندیشیدن چاره برای رها کردن تاج و تخت و سپردن امور بدست خود ملت‌های غیرفارس تحت اشغال، جزم کند.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا