جهان

شکست سیاست جنگ افروزی جمھوری ضداسلامی در خاورمیانە

اولین مرحله از مبادله زندانیان و اسرا میان دولت قانونی یمن و حوثی‌ها روز پنجشنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۲۰ آغاز شد.

به گفته منابع دولتی یمن این بزرگترین فرایند مبادله اسرا و بازداشت‌شدگان است که از سال ۲۰۱۴ تاکنون میان طرفین انجام می‌شود.

خبرنگار العربیه از فرودگاه شهر سیئون که تحت کنترل دولت قانونی یمن است، اظهار داشت که اولین دسته از اسرای شبه‌نظامیان حوثی سوار هواپیما شدند.
سخنگوی کمیته‌ای که مسئولیت لجستیکی عملیات مبادله اسرا و زندانیان یمنی را کنترل می‌کند، صبح روز چهارشنبه اعلام کرد که تیم‌هایی از دو طرف در فرودگاه حضور دارند تا روند مبادله و انتقال اسرا و بازداشت‌شدگان را انجام دهند.

او گفت:«همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود، امیدواریم روند آزادی طی چند ساعت آینده به طور کامل انجام شود».

از سوی دیگر هادی هیج، رئیس کمیته امور زندانیان در دولت قانونی یمن گفت، روند مبادله گروه اول از اسرا و زندانیان، طبق توافق نامه‌ای که دو طرف که در اواخر سپتامبر گذشته در سوئیس امضا کرده‌اند، انجام می‌شود.
او به العربیه گفت، مقدمات و تمهیدات لجستیكی با حضور نمایندگان كمیته صلیب سرخ بین‌المللی در صنعا، مأرب و سیئون به اتمام رسیده است، او تاکید کرد اسرا و زندانیان شامل دو دسته می‌شوند که این افراد از صنعا به سیئون و بالعكس منتقل خواهند شد.

قرار است شماری از اسرای حوثی نیز از سعودی به صنعا منتقل و در ازای آنها ۱۹ زندانی از نیروهای ائتلاف از صنعا به ریاض انتقال داده شوند.

هادی هیج، گفت، روند مبادله اسرا و بازداشت‌شدگان که امروز آغاز شد، شامل ۴۸۰ زندانی از حوثی‌ها و۲۵۰ نفر وابسته به دولت قانونی یمن است.
او افزود: «دسته دوم که شامل آزادی ۲۰۰ زندانی حوثی در ازای ۲۵۱ زندانی از مقاومت جنوب یمن، روز جمعه از طریق فرودگاه‌های صنعا و عدن مبادله و منتقل خواهند شد.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا