الاحواز

خودکشی دومین کودک در بوشهرین در کمتر از یک هفته

دو مقام شهرستان بوشهرین در اقلیم الاحواز اشغالی از خودکشی یک نوجوان که به دلیل فقر و زندانی بودن پدرش ترک تحصیل کرده و به کار در یک سنگ‌فروشی مشغول بود به عنوان دومین مورد از خودکشی کودکان و نوجوانان در این شهرستان در کمتر از یک هفته خبر دادند.

مجید خورشیدی، معاون استاندارنظامی بوشهرین از خودکشی این نوجوان در جنوب این شهرستان و این‌بار در بندر کنگان خبر داد و این موضوع را نگران‌‌کننده خواند.

معاون استاندار نظامی بوشهری اشغالی گفت که خانواده این نوجوان ساکن کنگان، به دلیل حبس پدر با محکومیت قتل عمد، از فقر اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی رنج می‌بردند.

به گفته خورشیدی، خانواده این نوجوان درحالی که بومی شهرستان کنگان نبودند در یک خانه‌باغ در این منطق سکونت داشتند و پدر خانواده نیز در یکی از شهرهای همجوار بوشهرین زندانی و در حال تحمل کیفر بوده است.

خورشیدی سن دومین قربانی خودکشی در جنوب بوشهرین را ۱۵ سال اعلام کرد و گفت که این نوجوان از دو سال پیش و در پی زندانی شدن پدر ترک تحصیل کرده بود و در یک کارگاه سنگ‌فروشی کار می‌کرد.

هم‌زمان اکبر احمدی، دادستان کنگان، با تایید خودکشی یک نوجوان در این شهر گفت که پنج‌شنبه شب، ۲۴ مهرماه، «گزارشی مبنی بر خودکشی نوجوانی در یک خانه باغ در اطراف کنگان واصل شد» و بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که این نوجوان اهل شهرستان کوهدشت استان لرستان بوده و با مادر و خواهران خود در خانه باغی در اطراف کنگان زندگی می‌کرده است.

از سوی دیگر، معاون استاندارنظامی بوشهرین، با اشاره به خودکشی محمد موسوی‌زاده دانش‌آموز ۱۱ ساله در بندر دیر و خودکشی این نوجوان ۱۵ ساله در کنگان، افزود که خودکشی دو کودک و نوجوان در شهرهای جنوبی بوشهرین در کمتر ازیک هفته موضوع بزرگی است و نگرانی‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا