الاحواز

یکماه بی خبری از زندانی سیاسی علی مجدم – علی مجدم کجاست؟

یکماه بی خبری از اسیر سیاسی علی مجدم نگرانیها در مورد جان این اسیر سیاسی اهل احواز پایتخت در الاحواز العربیه اشغالی را افزایش داده است.

بر اساس اخبار رسیده به “کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام” یکشنبه ۲۷مهر۹۹، پس از گذشت یکماه از انتقال علی مجدم به مکانی نامعلوم، خانواده این زندانی سیاسی از وضعیت او بی خبرند.

علی مجدم روز پنجشنبه ۲۷ شهریورماه ۹۹، از بند ۸ زندان شیبان احواز پایتخت به مکانی نامعلوم منتقل شد. پس از این انتقال خانواده این اسیر سیاسی از وضعیت او بی خبر و در نگرانی بسر میبرند.

همراه با علی مجدم، سه اسیر سیاسی دیگر با اسامی علی مطیری، علی خسرجی و حسین سیلاوی نیز به مکان نامعلومی منتقل شدند.

علی مجدم، ۳۹ ساله فرزند صالح از اهالی کوت سیدصالح احواز متاهل و دارای دو دختر و یک پسر است. علی مجدم در۲۰ بهمن ۹۸ توسط اداره ترور و اطلاعات بازداشت شد. در خرداد ۹۹ پس از گذشت ۶۳ روز نگهداری در اداره ترور و اطلاعات و سلول انفرادی به بند ۸ زندان شیبان احواز منتقل شد. اتهام او «اقدام علیه امنیت ملی» اعلام شده است. اتهامی که به تمامی عرب‌های الاحوازی بسته می‌شود.

علی مجدم همراه با ۱۴ اسیر دیگر متهم هستند که در شهریورماه ۹۸ در عملیات مسلحانه بر علیه نیروهای امنیتی شرکت داشته‌اند!!!. او به عنوان متهم ردیف اول این پرونده با اتهامات کذبی همچون شركت در عمليات مسلحانه عليه نيروهای امنيتی، اقدام عليه امنيت كشور، ارتباط با خارج و تشكيل گروه مخالف نظام در بیدادگاه انقلاب محاكمه شده است.

همزمان با این اسیر سیاسی، تعداد دیگری نیز در رابطه با این پرونده بازداشت شدند که اسامی آنها عبارت است از:

سيدسالم آلبوشوكه متولد ۱۳۶۳ از خفاجیه
حبيب دريس متولد ۱۳۶۲ از قلعه كنعان احواز
جاسم آلبوغبيش متولد ۱۳۶۲ از محمره
اسكندر منيعات
طارق منيعات
توفیق منیعات از شهروندان اهل فلاحیه
سليم دریعاوی ۳۳ساله
علی جوادی ۲۱ ساله از كوت سيدصالح احواز پایتخت
محمد سعد مجدم
محمدرضا مجدم
محمد امير مجدم و دو خانم هموطن از اهالی فلاحیه
همچنین معين خنفری۲۸ ساله از اهالی كوت سيدصالح نیز که سه ماه بعد بازداشت گردید.

اتهام کلیه این اسیران طبق معمول «اقدام علیه امنیت ملی» ذکر شده است.

علی مجدم همچنین پس از اعتراضات زندانیان و اسرا در تاریخ ۱۲ فروردین ۹۹ در اعتراض به شیوع کرونا در زندان شیبان احواز پایتخت، همراه با شماری از زندانیان به اداره ترو و اطلاعات اشغالگران ایرانی منتقل شد. اما پس از چند روز به زندان مرکزی شیبان بازگردانده شده و در سلول انفرادی محبوس شد.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا