دیدگاه‌ها

سیاه‌نمایی رسانه‌های دروغپرداز ایرانی درباره آمریکا

رسانه‌های معلوم الحال ایرانی، در سیاه‌نمایی اخبار آمریکا تعمد دارند و این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست. در حالی که اگر خبرها درست بازگویی شود، مخاطبین خواهند یافت که جامعه آمریکا با همان مشکلاتی روبرو است، که جغرافیای سیاسی جعلی موسوم به ایران هم درگیر آن است. منتها در آمریکا مسائل روباز است، شفاف سازی میشود و اطلاع‌رسانی می‌شود تا خردمندان جامعه راه‌حلی برای آن پیدا کنند.

در ایران اشغالگر میتوان جماعتی را یافت که از تکنولوژی، صنعت فیلم و موسیقی، و در کل فرهنگ آمریکایی، استقبال میکنند. اگر مشکلات جامعه آمریکا، و تلاش‌هایی که آن‌ها برای رفع آن مشکلات میکنند، هم درست بیان میشد، به رفع مشکلات مشابه در ایران جعلی میتوانست کمک کند.
یکی از این سیاه‌نمایی‌ها چنین است:

«فاجعه‌ای دیگر از اقدامات ترامپ؛ بیش از ۵۴۰ کودکی که با دستور رئیس جمهور آمریکا در لب مرز در سال ۲۰۱۷ از والدینشان جدا شدند هرگز پدر و مادر خود را نیافته‌اند»

واقعیت خبر این است که دولت آمریکا نمیتواند به مهاجرینی که همراه خانواده و فرزندان، بطور غیر قانونی از مرز عبور میکنند، سخت‌گیری کند؛ و اجازه اقامت به آن‌ها میدهد. بنابراین همراه داشتن کودکان به معنی گرفتن جواز عبور از مرز در بین مهاجرین تلقی میشود.
همین مطلب باعث شد که بازار تقاضا برای خرید کودکان خردسال در آمریکای لاتین ایجاد شود. طبعا وقتی تقاضا هست، عرضه هم خواهد بود. قیمت کودک خردسال، که پدر و مادر خود را نشناسد، حدود 80 دلار آمریکا است. هر مهاجری که بخواهد وارد آمریکا شود، با پرداخت 80 دلار یک کودک میخرد، و جواز اقامت میگیرد. بعد از ورود به آمریکا، مهاجرین آن کودک را به قیمت بیشتر در داخل آمریکا میفروشند. “بخشی کوچک از تجارت برده، به این صورت انجام میشد.”

دولت کنونی آمریکا،‌ برای مبارزه با تجارت برده، کودکان مهاجرین را تست ژنتیک میکند؛ و اگر فرزند واقعی آن‌ها نباشند، مشخص است که بعداً به عنوان برده فروخته خواهند شد. پس آن‌ها را از مهاجرین میگیرد، تا آن کودکان را از بردگی نجات دهد. این همان صداقت و حقوق انسانی است که در آمریکای کافر امپریالیست انجام می‌شود!.

بسیاری از این کودکان را والدین خودشان فروخته‌اند؛ و پیدا کردن والدین واقعی آن کودکان، و برگرداندن کودک به آن‌ها، چندان عاقلانه نیست. اینکه با آن کودکان باید چه کنند، سؤالی است که به این راحتی قابل جواب دادن نیست.

اما اینکه رسانه‌های سانسورگر و دروغ‌پرداز ایرانی چطور میتوانند چنین چیزی را تا این حد سیاه‌نمایی کنند، جای سؤال دارد.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا