الاحوازجغرافياي ايران جعليجهانحقوق بشرملل تحت ستم

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل، استفاده ایران (اشغالگر) از مهمات جنگی در آبان 98

جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران اشغالگر با اشاره به كشتار_نيزار معشور مقامات دولتی ايران (اشغالگر) عمدا از مهمات جنگی علیه معترضان استفاده کردند

جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر در کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد سخنرانی کرده و به سرکوب وحشیانه رژیم ایران اشغالگر در اعتراضات آبان ۹۸ و استفاده عمدی مقامات دولتی از مهمات جنگی علیه معترضین اشاره کرد.
جاوید رحمان گفت در اغلب این موارد سر و ارگانهای حیاتی بدن هدف گیری شده بود.
جاوید رحمان در سخنرانی خود همچنین به اعدامهای جدید و نقض فاحش حق حیات و شکنجه برای اعترافات اجباری اشاره کرده و گفت یک نمونه بارز اعدام خودسرانه نوید افکاری بود.

جاوید رحمان همچنین به آمار بالای اعدام در جغرافیای سیاسی جعلی موسوم به ایران اشاره کرده و گفت مصرانه خواهان لغو اعدام نوجوانان هستم.
قسمتی از سخنان جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر در کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد که روز دوشنبه ۵ آبان در سایت سازمان ملل انتشار یافت از این قرار است:
«گزارشی که من ارائه می‌دهم نگرانی‌های شدید مرا در رابطه با وضعیت حقوق‌بشر در ایران برجسته می‌کند. خصیصه ویژه این وضعیت نقضهای سیستماتیک حقوق‌بشر و استمرار مصونیت (مقامات مجرم و مسئول سرکوب) از مجازات است.
این نتایج از تحقیقات من پیرامون سرکوب وحشیانه اعتراضات نوامبر۲۰۱۹ – آبان۹۸ و ژانویه۲۰۲۰ – دی۹۸گرفته شده است: بکارگیری شکنجه و احکام سنگین، اذیت و آزار قربانیان که خواستار عدالت شده‌اند و نبود حسابرسی از آنهایی که مسئول سرکوب بودند. قهر مفرط و مرگباری که نیروهای امنیتی علیه اعتراضات سراسری استفاده کردند بدترین مورد خشونت دولتی در ایران(جعلی) در دهه‌های اخیر محسوب می‌شود. مقامات امنیتی دولتی عمداً از مهمات جنگی علیه معترضان استفاده می‌کردند که اغلب روی سر و ارگانهای حیاتی هدف گیری شده بود.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا