دیدگاه‌ها

آبان 98، تهاجم برق‌آسای ارتش گرسنگان

در پاسخ به بیعدالتی چهار دهه حاکمیت غارتگر ولایت کثیف فقیه با سپاه تروریستی پاسدارانش بر مردم و ملت‌های غیرفارس تحت اشغال ایران، توده‌های محروم در مدت زمان کوتاهی در شهرهای کوچک و بزرگ به خیابان سرازیر شدند و انزجار خود را از خامنه‌ای پلید و تمامیت نظام نامشروعش نشان دادند.

در بیانی کوتاه «حامد کاشانی» وحشت دیکتاتوری ولایت شیطان را اینگونه تصویر کرد: «بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم بمب اتم خطرناک است… اتفاقی که این چند روز افتاد از نظر من مثل بمب اتم می‌ماند».(تلویزیون افق – ۲۸آبان ۹۸)

خبرگزاری فارس در ۲۶آبان ۹۸ طی گزارشی از ۲روز اعتراضات مردم نوشت: «حجم خشونت و میزان تخریب نسبت به تجمعات دیماه ۹۶ گسترده‌تر و مخرب‌تر بوده است… بیش از ۱۰۰بانک و ۵۷ فروشگاه بزرگ فقط در یک استان به آتش کشیده شد.»

اعتراضات سراسری آبان۹۸ – جمعه ۲۴ آبان ۹۸

بر اساس مصوبات دولت روحانی و تحت حمایت خامنه‌ای،‌ شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، بنزین معمولی با قیمت لیتری ۱۵۰۰ تومان و بنزین معمولی و غیرسهمیه‌ای هر لیتر، به ۳ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

از نیمه‌شب و روز جمعه ۲۴آبان۹۸ مردم محروم از چپاول و غارت نسبت به گرانی قیمت بنزین دست به اعتراض زدند و به خیابانها آمدند. این اعتراضات به‌سرعت در ۱۹۱شهر گسترش پیدا کرد.

در شهرهای قلعه‌حسن‌خان (شهر قدس) و شهریار در استان تهران و شهرهایی در غرب و جنوب کشور خصوصا استان خوزستان، تجمعات اعتراضی از صبح روز ۲۴ آبان ۱۳۹۸شدت یافت.

اعتراضات از بعدازظهر جمعه در شهرهای مختلف استان خوزستان ابعاد گسترده‌ای به خود گرفت. مردم خشمگین در اهواز، خرمشهر، اندیمشک، دزفول، بهبهان، سیرجان و ماهشهر با آتش زدن لاستیک، خیابان‌ها و جاده‌ها را مسدود کرده و با سر دادن شعارهایی از جمله: «بنزین گران‌تر شده، فقیر فقیرتر شده» دست به تظاهرات‌ زدند.

در اهواز نیروی سرکوبگر انتظامی به مردم معترض حمله‌ور شده و شیشه‌های شماری از خودروهای آنان را خرد کردند.

جوانان جاده هاي اهواز ـ انديمشك و شوشتر ـ دزفول را با آتش زدن لاستيك مسدود كردند.

در ماهشهر نيز، مردم و جوانان در بسیاری از خیابان‌ها آتش روشن کرده و مسیرها را بسته‌اند. تظاهركنندگان در شهرك طالقاني خیابان ها را مسدود کرده و مانع نزدیک شدن ماشین‌ها به پمپ بنزین شدند.

در مشهد از بعدازظهر مردم در بزرگراه وکیل‌آباد تجمع کردند و با خاموش کردن خودروهای‌شان بزرگراه را مسدود کردند.

هم‌چنین در شهرهای کرج، سیرجان، تهران، رباط کریم، هشتگرد، شهریار، شیراز، اصفهان، تبریز، پاکدشت، گرگان، ساری، کرمانشاه، جوانرود، مریوان، سنندج، ساوه، فردیس، رشت و… در اعتراض به افزایش قیمت بنزین مردم با خاموش کردن خودروهایشان به خیابان‌ آمدند و دست به اعتراض زدند.

اعتراضات سراسری آبان۹۸ – شنبه ۲۵آبان ۹۸

در میان برف و باران از صبح روز شنبه ۲۵آبان، بسیاری شهرهای تحت اشغال ایران با توفانی از خشم مردم ستمدیده شعله‌ور شد. پاسداران تروریست به‌ دستور شخص خامنه‌ای سفاک الدماء، آتش به اختیار به خیابانها آمده و به ‌روی تظاهرات‌کنندگان بی دفاع آتش گشودند و آنها را از ناحیه سر و قلب هدف تیرهای خود قرار دادند.
مردم باب هانی اشغالی، جمعه‌شب و روز شنبه علیه گران شدن بنزین به خیابان آمدند. مردم بسیاری از مراکزِ چپاول و سرکوب از جمله بانکها و چند کلانتری را به آتش کشیدند. دستکم ۸تن از جوانان به‌دست پاسداران آدمکش در سیرجان، شمس العرب یا باب هانی(۳تن)، کرج، شیراز، محمره و مریوان به ضرب گلوله پاسداران خونشان برزمین ریخت و جان باختند.

دولت روحانی وحشت‌زده از گسترش این اعتراض بزرگ، از عصر روز شنبه ۲۵آبان با تصمیم خامنه‌ای جلاد و با تصویب شورای امنیت، جهت قطع ارتباطات تظاهرات‌کنندگان و زمینه‌سازی برای کشتار بیشتر، اینترنت و شبکه تلفن «همراه اول»، «رایتل» و «ایران‌سل» را به‌طور کامل قطع کرد.
کارگزاران مزدور حکومتی مدارس را در شیراز، اصفهان و تهران از ۲۵آبان تعطیل کردند.

در این روز در جلسه سران جنایتکار سه‌قوا که توسط (روحانی، لاریجانی و رئیسی) برگزار شد بر اجرای طرح افزایش قیمت بنزین تأکید گردید.
خبرگزاری ایرنا نوشت: «گروهی از نمایندگان مجلس طرح دو فوریتی را برای بازگرداندن قیمت بنزین به قبل از ۲۴آبان را ارائه دادند.» ولی با فرمان حکم خامنه‌ای طرح در دستور قرار نگرفت.

فرماندار شهریار، از مجروح شدن ۶۰ تا ۷۰نفر در جریان اعتراض‌های شنبه خبر داد.

شهروندان یاسوجی صبح روز شنبه با تجمع اعتراضی در پی گران شدن بنزین به خیابان‌ها آمدند».

در شیراز، مردم پاسگاه گلدشت معالی‌آباد و همچنین مراکز سرکوب و چپاول از جمله ۱۲بانک را به آتش کشیده و با خالی کردن یک کامیون بتون در اتوبان متنهی به این شهر، آن را مسدود کردند.

در تهران، شهرداری صالحیه مورد تهاجم جوانان خشمگین قرار گرفت.

در ملارد در جنوب تهران نیز، جوانان یک پمپ‌بنزین را به آتش کشیدند. در تهران پارس، جوانان یک اتوبوس نیروی انتظامی را واژگون کرده و آن را به آتش کشیدند.

در رباط کریم(جنوب تهران) جوانان، شهرداری این شهر را تسخیر کرده و نیروی سرکوبگر و انتظامی را وادار به فرار نموده و شهر را در کنترل خود در آورند. ۱۲بانک در این شهر به آتش کشیده شد.

در قلعه حسن‌خان تهران جوانان در مقابله با مأموران یگان ویژه یک خودروی این یگان را واژگون کردند.

در شهریار مأموران تا دندان مسلح که برای سرکوبی جوانان به این منطقه اعزام شده بودند در مقابل هجوم جوانان پا به فرار گذاشتند.

در شهر گلستان در جاده ساوه مردم در تظاهرات شبانه به گرانی بنزین خیابانهای شهر را به تصرف خود درآورده و بانک رفاه این شهر را به آتش کشیدند.

مردم کرمانشاه اشغالی کیوسک نیروهای سرکوبگر انتظامی را به آتش کشیدند. هجوم ماشینهای آب‌پاش نیروهای سرکوبگر نیز به جایی نرسید و آنها در مقابل خشم و نفرت مردم، پا به فرار گذاشتند.

در چابهار و ایرانشهر اشغالی جوانان از صبح شنبه در اعتراض علیه گرانی در خیابانهای شهر تجمع کرده و مانع سوخت‌گیری خودروها شدند.

در قائمشهر مردم در اعتراض علیه گرانی خودروهای‌شان را در خیابان‌ها متوقف کردند.

در تبریز پایتخت آذربایجان جنوبی اشغالی مردم در اعتراض به گرانی بنزین در میدان فهمیده این شهر دست به تجمع زدند.

در جوانرود مردم در اعتراض به گرانی بنزین در میادین اصلی این شهر با نیروهای سرکوبگر به زد و خورد پرداختند.

ادامه دارد

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا