دیدگاه‌ها

برنامه تغییرات در مدیریت کاخ سفید

باسمه تعالی

برنامه تغییرات در مدیریت کاخ سفید

حقیقت آن است که ملی‌گرایان آمریکا(جمهوری خواهان) از روی یک برنامه نظامی دقیق عمل میکنند، و تمام برنامه‌های خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

علت اینکار این است که به مردم نشان دهند که دشمن (گلوبالیستها، یعنی دموکرات‌ها و کشورهای حامی آنها) واقعاً از نظر هوش و استعداد در سطح پائینی قرار دارد. بعضی از جزئیات طرح برای عموم روشن نیست، اما کلیات برنامه واضح است.

برنامه تصفیه افرادی که نفوذی هستند، و یا در این مدت به جناح گلوبالیسم گرائیده‌اند، از مدتها قبل توسط کیو اَنان(نشریه بسیار معتبر آمریکایی) اعلام میشود.

وزیر دفاع، Esper، از مدیران شرکت Raytheon، یکی از بزرگترین شرکتهای صنایع نظامی آمریکا، بود. ترامپ در ماههای اخیر در این باره بارها صحبت کرده بود که صنایع نظامی، Military Industrial Complex، او را دوست ندارند؛ چون آن‌ها جنگ نیاز دارند تا سلاح بفروشند. همین نکته که ترامپ جرأت کرده بر علیه صنایع نظامی حرف بزند، نشان میدهد که او تسلط کافی بر نیروهای نظامی دارد، و نگران تهدیدی از جانب آن‌ها نیست.
بنابراین منافع Esper اقتضا میکرد که از رخداد جنگی دیگری استقبال کند؛ و تعویض او به معنی آماده شدن برای جنگی دیگر نیست.

کانال سپاه تروریستی پاسداران اخیراً در این مورد شروع به پخش شایعات بی‌اساس کرده، و این تغییر را آماده شدن آمریکا برای راه‌اندازی جنگی علیه ایران معرفی کرده است.

ایران اشغالگر بطور کامل به جبهه گلوبالیسم پیوسته، و اظهارات مقام‌های جنایتکار آن بخوبی نشان‌دهنده این موضوع هستند. حتی توئیت خامنه‌ای دیکتاتور هم، هرچند صراحتاً از بایدن حمایت نکرده، اما از توهین به آمریکا هیچ دریغ نکرده است.

ظاهراً عده‌ای در جغرافیای سیاسی موسوم به ایران قصد دارند به اشتباه محاسبه خود ادامه داده، و کاری کنند که ترامپ نتواند دوره دوم خود را شروع کند. به همین دلیل احتمال ماجراجویی بر علیه آمریکا از طرف ایران اشغالگر وجود دارد. خبر کانال سپاه، از احتمال حمله آمریکا به ایران جعلی، احتمال دارد که زمینه‌سازی افکار عمومی در جغرافیای سیاسی ایران برای ماجراجویی بر علیه آمریکا باشد.
آمریکا در این مقطع نه دلیلی برای شروع جنگ دارد، و نه منافعش اقتضا میکند. مسائل داخلی آمریکا تمام تمرکز و توجه مقام‌های این کشور را نیاز دارد. اینکه آمریکا بخواهد هم در جبهه داخلی با اغتشاش و درگیری برخورد کند، و هم در جبهه خارجی جنگ را اداره کند، برای آنها هزینه زیادی دارد.

ساعتی پیش فردی در توئیتر خبر داده بود که جانشین جدید وزیر دفاع، میلر، در جلسه فرماندهان نظامی شرکت کرده، و درباره کدهای هسته‌ای به او توضیح مقدماتی داده‌اند. معنی این خبر این نیست که تمام کدهای هسته‌ای، و اجازه استفاده از آن‌ها را، به میلر داده باشند. بلکه فقط معنی آن این است که وزیر جدید را با روند کار خود آشنا کرده‌اند. احتمالاً این وزیر جدید سابقه زیادی در کارهای نظامی در این سطح نداشته، که نیاز به آموزش احساس شده است.
بعضی از تحلیل‌گران چنین احتمال داده بودند که اگر ترامپ شکست را بپذیرد، ممکن است جنگ با چین را شروع کند، تا زمین سوخته تحویل بایدن بدهد. اما این به اصطلاح تحلیل خیلی ناقص است. نه ترامپ شکست را پذیرفته،‌ و نه قرار است بپذیرد. راه اندازی جنگ بزرگ هم کاری سفیهانه است. ملی‌گرایان معمولاً دنبال راه‌حل‌های خیلی هوشمندانه‌تری می‌روند.


فواد فرج پور
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا