الاحوازجغرافياي ايران جعليجهانويديوها

اعترافات اجباری فعال دستگیر شده احوازی در تلویزیون ایران اشغالگر پخش شد

شبکه خبر ایران اشغالگر روز چهارشنبه 11 نوامبر 2020 بخشی از اعترافات اجباری “حبیب فرج الله کعب” رئیس پیشین حرکة النضال العربی لتحریر الأحواز را پخش کرد؛ اعترافاتی که پیش از این سازمان گزارشگران بدون مرز آن را «جنایت علیه بشریت» توصیف کرده بود.

در این اعترافات اجباری، فعالان احوازی گفتند تحت شکنجه از حبیب فرج‌الله کعب معروف به «حبیب أسیود» گرفته شده او مسئولیت چندین حمله صورت گرفته در ایران جعلی را بر عهده گرفت و مدعی ارتباط با سازمان‌های اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه شد!!!.

کمیته اجرایی یک گروه استقلال‌طلب احواز به نام «جنبش مبارزه عربی آزادی‌بخش الأحواز» روز جمعه 30 اکتبر 2020 با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، ایران اشغالگر حبیب فرج‌الله چعب معروف به «حبیب أسیود» رهبر پیشین این جنبش را در ترکیه ربوده است.
النضال در بیانیه خود ایران اشغالگر را متهم کرده که با همکاری یک کشور ثالث حبیب اسیود را به ترکیه کشانده و از آنجا ربوده است.
برخی منابع احوازی این کشور ثالث را قطر معرفی کرده‌اند و برخی نیز گفته‌اند که آنکارا اسیود را در مقابل دو رهبر پ‌ک‌ک به تهران تحویل داده است اما هیچ منبع مستقلی این اطلاعات را تاکنون تأیید نکرده است.

ناصر عزیز مدیر دفتر رسانه‌ای جنبش عربی آزادیبخش الاحواز گفت:«اعترافات صورت گرفته از سوی حبیب أسیود هیچ ارزش قانونی ندارد، زیرا که به وضوح تحت شکنجه و به اجبار از او اخذ شده‌اند. بررسی ساده عکس‌های پیش و پس از ربوده شدن، آثار شکنجه و خستگی را به وضوح روی صورت آقای اسیود نشان می‌دهد.»
او در ادامه هدف از این اعترافات را بخشی از سناریوی ایران اشغالگر برای اعمال فشار به کشورهای اروپایی برای تحویل دادن دیگر چهره‌های مبارز احوازی توصیف کرد و گفت که در حال حاضر رئیس سابق و چند عضو سرشناس این حزب «به دلایل واهی» در زندان‌های دانمارک و سوئد به سر می‌برند و ایران اشغالگر با مجبور کردن حبیب اسیود به اعتراف کردن به دست داشتن این افراد در «عملیات تروریستی» می‌کوشد مقدمات فرستاده شدن آنها به جغرافیای سیاسی جعلی موسوم به ایران را فراهم کند.

ایران اشغالگر در سال 2019 و در عملیاتی که فعالان احوازی آن را اقدامی انتقامجویانه در واکنش به حمله مسلحانه به رژه نیروهای مسلح ایران اشغالگر در احواز پایتخت توصیف کرده‌اند، کوشید حبیب جبر رهبر پیشین النضال را که اینک در دانمارک زندانی است، ترور کند، این در حالی است که جنبش النضال نقش داشتن در این حمله را هیچگاه رسما به عهده نگرفته است. داعش رسماً مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

روز شنبه 22 سپتامبر 2018 همزمان با رژه نیروهای مسلح اشغالگر ایرانی در احواز پایتخت، گروهی چهار نفره به سوی حاضران آتش گشودند. در این حمله مسلحانه 24 نفر از جمله چند شهروند غیرنظامی کشته شده و حدود 601 نفر دیگر زخمی شدند. یعقوب حر تستری، سخنگوی جنبش عربی آزادیبخش الاحواز در آن زمان به رسانه‌ها گفت: «این جنبش به دلایل سازمانی در حال حاضر مسئولیت این حمله مسلحانه را بر عهده نمی‌گیرد، ولی آن را یک عمل مشروع می‌داند.»
پلیس دانمارک چندی پس از این اظهارات، سه عضو عالیرتبه «جنبش عربی آزادیبخش الاحواز» را به ظن تمجید از دست‌اندرکاران حمله مسلحانه شهریور به رژه نظامی احواز اشغالی دستگیر کرد.

این اولین بار نیست که تلویزیون میلی ایران اشغالگر اعترافات اجباری متهمان را پخش می‌کند. پخش اعترافات اجباری در تلویزیون ایران اشغالگر هم سابقه‌ای طولانی دارد و محدود به فعالان سیاسی نبوده و گروه‌های مختلفی از زنان و مردان با طیف گسترده‌ای از اتهامات زیر شکنجه اعتراف کرده و ناچار به حضور در تلویزیون شده‌اند.

پیش از این سازمان گزارشگران بدون مرز پخش اعترافات تلویزیونی روح‌الله زم موسس رسانه‌ آمدنیوز را «جنایت علیه بشریت» خوانده بود.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا