جغرافياي ايران جعليجهان

عفو بین‌الملل: اینترنت خاموش، کشتار بی‌صدا

همزمان با سالگرد مرگ‌بارترین روز اعتراضات آبان ۱۳۹۸، سازمان عفو بین‌الملل از وب‌سایتی با عنوان «اینترنت خاموش، کشتار بی‌صدا» رونمایی کرده است که نشان می‌دهد مقامات رژیم اشغالگر ایران چگونه سرکوب خونین معترضان آبان ۱۳۹۸ را که صدها کشته به جا گذاشت، از چشم جهانیان پنهان کردند.

به گفته دیانا الطحاوی، معاون دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل، هنگامی که در آبان ماه سال ۱۳۹۸ اخبار کشتار معترضان در ایران ( جغرافیای جعلی موسوم به ایران )به گوش رسید، مقامات رژیم ایران به عمد دسترسی به اینترنت را در داخل کشور( کشور جعلی ) قطع کردند و ابعاد واقعی موارد نقض جدی حقوق بشر را که نیروهای امنیتی در حال ارتکاب آن بودند پنهان نگه داشتند.

وب‌سایت «اینترنت خاموش، کشتار بی‌صدا» دربرگیرنده بیش از ۱۰۰ ویدئوی تأیید شده از ۳۱ شهر ایران(شهرهای جعلی موسوم به ایران ) است و استفاده مکرر از سلاح گرم، گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش را توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران علیه معترضان غیرمسلح و عابران نشان می‌دهد.

بر اساس تحقیقات عفو بین‌الملل، جزییات اطلاعات ۳۰۴ تن از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، که پیش از این نیز منتشر شده بود، آورده شده است.
۱۷ نوامبر ۲۰۲۰


امیر احوازی
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
http://WWW.ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا