جغرافياي ايران جعليجهان

گروه «سرنیزه» معاون رهبر القاعده را در تهران کشت

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز دوشنبه ۱۶ نوامبر در گزارشی جدید نوشت، سه ماه پیش گروه «سرنیزه» وابسته به موساد اسرائیل، موفق شدند با ورود به داخل پایتخت ایران اشغالگر «ابومحمد المصری» معاون رهبر القاعده را در تهران به قتل برسانند.

به نوشته این روزنامه این عملیات بنا به درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا انجام گرفت.

نیویورک تایمز با تاکید بر صحت گزارش قبلی خود به نقل از مقامات اطلاعاتی سابق و فعلی ایالات متحده آمریکا نوشت، ابومحمد المصری و دخترش مریم در 7 اوت هنگام رانندگی در تهران به ضرب گلوله گروه «سرنیزه» کشته شدند.

رسانه‌های میلی ایران اشغالگر در آنزمان گزارش دادند که این دو قربانی یک استاد تاریخ لبنانی بنام “حبیب داود” و دخترش بودند. اما منابع لبنانی گفتند هیچ اثری از استادی با این نام در لبنان یافت نشده است. از آن مدت تاکنون قتل معاون رهبر القاعده منتشر نشده بود تا اینکه روزنامه نیویورک تایمز خبر کشته شدن عبدالله احمد عبدالله ۵۸ ساله ملقب به ابو محمد المصری با دخترش مریم همسر حمزه بن لادن پسر اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده را منتشر کرد.
ابومحمد المصری یا عبدالله احمد عبدالله، از سوی ایالات متحده آمریکا به دست داشتن در بمب گذاری و حمله به سفارتخانه‌های این کشور در نایروبی و دارالسلام در سال ۱۹۹۸ متهم است. در آن هجوم ۲۲۴ نفر کشته و بیش از ۵۰۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

ابومحمد المصری با دخترش هدف یک عملیات مشترک میان سازمان‌های اطلاعاتی سیا و موساد قرار گرفته و کشته شد.

او مرد شماره 2 القاعده پس از ایمن الظواهری رهبر کنونی این شبکه تروریستی محسوب می‌شود. وی بعنوان بزرگترین فعال القاعده پس از رهبر فعلی آن، ایمن الظواهری مصری به شمار می‌رود. او همچنین به دلیل داشتن روابط خانوادگی با شخص بن لادن، FBI مبلغ 10 میلیون دلار پاداش برای کسی که اطلاعاتی درباره وی بدهد که منجر به دستگیری یا قتل او شود اختصاص داد.

مترجم: فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا