جغرافياي ايران جعليجهان

ترور دانشمند ارشد هسته‌ای، ضربه‌ای سهمگین بر پیکر ایران اشغالگر

ساعاتی پس از اعلام خبر هلاکت محسن فخری زاده در پی عملیاتی كه روز جمعه در تهران انجام گرديد، سرلشكر محمد باقری، رئیس ستاد نیروهای مسلح ایران اشغالگر، ترور محسن فخری زاده دانشمند ارشد هسته‌ای را ضربه‌ای سخت و سنگین به رژیم ارزیابی کرد.

روز جمعه تلویزیون دولتی رژیم اشغالگر ایران، عملیاتی که خودردی وی را هدف قرار داده و چند تن از همراهان او را به هلاکت رسانده بود، قتل محسن فخری زاده یکی از دانشمندان ارشد هسته‌ای رژیم ایران اشغالگر، در منطقه‌ای نزدیک تهران را تائید کرده بود.

ساعاتی پس از اعلام ترور فخری زاده، جواد ظریف وزیر باصطلاح امور خارجه ایران اشغالگر اظهار داشت که نشانه‌های محکمی وجود دارند که نقش اسرائیل در ترور دانشمند هسته‌ای را ثابت میکنند.

وزارت دفاع ایران اشغالگر نیز به نوبه خود، ترور این دانشمند را محكوم كرد. مشاور نظامی خامنه‌ای تروریست نیز قول داد که به این عملیات پاسخ مناسب داده شود.

این تلویزیون با تأیید کشته شدن محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای و موشکی در منطقه آبسرد دماوند فاش ساخت که این ترور با انفجار یک دستگاه وانت پارک شده در کنار جاده انجام شده و به دنبال آن تیراندازی صورت گرفته است.

با این حال، منابع خبری می‌گویند که ترور فخری زاده در جریان رویاروئی میان افراد مسلح ناشناس و محافظان وی صورت گرفت. در این درگیری چهار تن از همراهان وی کشته شدند.

در همین زمینه اطلاعات رسیده نشان میدهد که این دانشمند در گذشته یکی از رهبران سپاه تروریستی پاسداران ایران اشغالگر و (اکنون) رئیس “سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع “بوده است. فخری زاده در لیست تحریم های شورای امنیت سازمان ملل قرار داشت.

علی الأحوازي

مترجم: فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
28 نوامبر 2020

Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا