جغرافياي ايران جعليجهان

افشای برخی جزئیات برنامه بکلی سری ایران اشغالگر برای ساخت سلاح هسته‌ای(کلان پروژه ۱۱۰ و ۱۱۱)

در دوره دوم ریاست جمهوری سیدمحمدخاتمی با دستور ویژه علی خامنه‌ای، رهبر دیکتاتور ایران اشغالگر به معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دفتر‌ همکاریهای علمی و فناوری ریاست جمهوری که در آن زمان در خیابان ستارخان تهران مستقر بود اقدام به طراحی چند کلان پروژه علمی برای نظام نمود.

طراحان این کلان پروژه‌ها معتقد بودند برای بقا و توسعه قدرت جمهوری ضداسلامی‌ در منطقه و جهان، نظام نیاز دارد به هر قیمتی که شده این چند کلان پروژه را اجرا و به اهداف آن پروژه‌ها دست پیدا کند.
از جمله این پروژه‌ها میتوان به ساخت هواپیمای جت جنگنده نسل ۵ که شامل طرح فراسازمانی موتور جت ملی با مسئولیت سورنا ستاری بود اشاره کرد. که حاصل آن ساخت هواپیماهای آذرخش، صاعقه، قاهر۳۱۳(که آبروی جمهوری ضداسلامی را برد) و فجر و همچنین موتور جت ملی اوج بود.

از دیگر کلان پروژه‌های راهبردی و استراتژیکی که بقای نظام اشغالگر ایران وابسته به اجرای آن بود برنامه‌ای بزرگ و جامع برای ساخت ابرسلاح هسته‌ای با قدرت حداکثری بود!
در دهه ۷۰ خورشیدی تیم ۳۲ گروه ویژه صنعت در مجموعه شهید دقایقی و تحت مدیریت منصور رکنی زاده در ظاهر بروی پروژه‌های تحقیقاتی مرکز تحقیقات کشاورزی کار میکرد اما در حقیقت این تیم بروی مطالعات ساخت سلاح هسته‌ای فعالیت میکرد.
تیم ۳۲ یکی از ۳ گروه مخفی بود که در گروه فیزیک دکتر “شاه مرادی” بروی مطالعات چگونگی و امکانسنجی ساخت سلاح اتمی در ایران جعلی کار میکرد. تا اینکه در اواخر دهه ۷۰ کلان پروژه ۱۱۰ طراحی شد.
این برنامه جامع تحت عنوان “کلان پروژه ۱۱۰” در این کمیته طراحی شد و با دستور سری شخص رهبر ایران اشغالگر و اختصاص بودجه اولیه معادل ۱۰ میلیارد دلار از محل بودجه محرمانه و منابع تحت اختیار رهبری آغاز شد.
هسته اصلی پروژه ۱۰۰، یک طرح فراسازمانی بسیار مهم بود بنام “آماد”.

طرح فراسازمانی آماد با دستور آیت ا… خامنه‌ای و با ریاست دکتر محسن فخری زاده آغاز بکار کرد.
طبق آنچه در طرح اولیه کلان پروژه ۱۱۰ تعبیه شده بود بخشی کوچک در سازمان صنایع دفاع، شامل افراد معدودی در موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی و همچنین بخش کوچکی در نیروی هوافضای سپاه و سازمان انرژی اتمی تحت اختیار فردی بنام محسن فخری زاده در طرح فراسازمانی آماد مسئولیت داشتند که تا یک سلاح اتمی با قدرت ۱۰ برابر بمب اتمی که در هیروشیما منفجر شد(یعنی معادل ۱۰ کیلوتن) را برای جمهوری فاشیستی ایران اشغالگر بسازند.

طرح فراسازمانی آماد، برای ساخت ۵ کلاهک اتمی موشک بالستیک با قدرت انفجار ۱۰ کیلوتن و محدوده انفجار حداکثری عملیاتی شد.

ادامه دارد..

تهیه: فؤاد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا