جغرافياي ايران جعليجهان

لهجه فارسی ابزار پان ایرانیستها برای نابودی زبانهای ریشه‌دار دیگر

اکثریت قریب به اتفاق ایرانیها هستند که بدون اینکه حتی یک دفعه هم از امریکا دیدن کرده باشند, برای اجرای اهداف خنده‌دار خود مقالاتی منتشر میکند که دروغ هایشان، دونالد ترامپ را هم به تعجب وامیدارد. یکی از این دروغهای شاخدار مضحک آنها از بین رفتن مرز امریکا و کانادا بود که جهان را به سوی تک میهنی سوق می‌دهد. ادعاهای بی موردی که با نشان دادن کلیپهای ویدیوئی و چند کامنت به نتیجه رسیدند که نه تنها مرز کانادا و امریکا از بین نرفته, بلکه برعکس حفاظت مرزهای این دو کشور در عرض این سالهای اخیر چندین برابر شدّت یافته است.
جا دارد که به این پان ایرانیستهای نژادپرست چشم و گوش بسته گوشزد کنیم که هم اکنون بخاطر ویروس کرونا این مرزها خیلی وقت است که بسته شده‌اند. در مقالاتی که این جماعت نشخوارکننده منتشر کرده‌اند نوشته‌اند که…

(کشورهائی هستند که ده ها زبان در آنها گویشور دارند اما زبان کاربردی در آنها یک زبان است، برای نمونه در کشور آمریکا ده ها زبان گویشور دارند و گویشوران به آن زبانها که شماره شان به میلیونها تن میرسد صدها سال است که در آمریکا زندگی می کنند اما زبان کاربردی در آمریکا یک زبان است و آن هم زبان انگلیسی است… اما کشورداری در آمریکا با زبان انگلیسی انجام میشود و از چاپ شناسنامه و گذرنامه و گواهینامه رانندگی و کارتهای شناسائی دیگر گرفته تا آموزش در دبستانها و دبیرستانها و دانشگاهها و پخش برنامه‌های رادیوئی و تلویزیونی و چاپ روزنامه ها و… به زبان انگلیسی انجام می شوند، پرونده‌هایی که در دادگستریها و شهرداریها و ادارات دیگر آمریکا بایگانی می شوند نیز به زبان انگلیسی نوشته می‌شوند و…).

در نوشته فوق ما چیزی جز یک [مغلطه و مطالبی دور از حقیقت] چیز دیگری نمی‌بینیم؛

تا سال 1997م در ایالت کالیفرنیا دروس تحصیلی با 141 زبان مختلف با معلم های مختلف تدریس میشد. البته بعد ازمدتی ایالت کالیفرنیا زبان انگلیسی را برای ارتباطات دولتی همگانی کرد(رسمی نکرد).. زبان انگلیسی زبانی است که در اکثر حوزه‌های دولتی و آموزشی صحبت میشود. اما زبان رسمی آمریکا هم نیست. این کشور بزرگ زبان رسمی ندارد. در هشت ایالت پرجمعیّت امریکا, سفید پوستان در (اقلیّت) هستند. درست مانند جغرافیای سیاسی جعلی موسوم به ایران که فارسها در اقلیت هستند. کسانیکه که در امریکا زندگی میکنند میدانند که نام نویسی برای بیمه‌های درمانی مخصوصآ بیمه‌های دولتی و فدرالی (مدیکال و مدیکر) از ماه اکتبر شروع میشود و تا آخر ژانویه ادامه دارد. در اینجا یک نمونه کپی شده از این نامه‌ها را که با 19 زبان نوشته شده است را برای اطلاع خوانندگان میرسانم. در دادگاههای امریکا “وکلای چند زبانه” هستند، به این خاطر که کسی که محکوم میشود اگر انگلیسی بلد نباشد بایستی احکام جرم با زبان محکوم شده خوانده شود. پلیس های کالیفرنیا اکثراً دو زبانه و سه زبانه هستند.
همانطور که مشاهده میکنید در ذیل، نامه رسمی دولت کالیفرنیا با 19 زبان نوشته میشود. لهجهٔ فارسی (که 33مین لهجه زبان عربی است) نیز در این تصویر دیده می‌شود.

نتیجه‌‌:
کسانی که میخواهند افکار عمومی را با مغلطه بازیها و دروغ پردازیهایشان عوض بکنند, بهتر است اول تحقیق بکنند و بعد برای ترویج (لهجهٔ فارسی با واژه‌های حداد عادلی) مخصوص, مقاله بنویسند.

ناگفته نماند اکثریت خوانندگان مقالات این نوابغ، آبشخورشان و دین و مسلکشان، اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی چرتی است که سراسرشان دروغ. خیالبافی و چرندیات آریایی_ پان فارسیستی است.

فهد الاحوازی

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا