الاحواز

رئیس حفاظت زندان شیبان الاحواز دست زندانی سیاسی شهیاد قنواتی را شکست

خبرهای رسیده از زندان شیبان احواز پایتخت حاکی است که رئیس فاسد حفاظت زندان شیبان در یک اقدام جنایتکارانه دست زندانی سیاسی “شهیاد قنواتی” را شکسته است.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام در هفته اول آبان ماه ۹۹، زندانی سیاسی شهیاد قنواتی به دلیل بیماری از زندان شیبان احواز پایتخت به بیمارستان منتقل شد. اما به دلیل نامشخص پس از بازگرداندن به زندان، بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. بر اثر این ضربات وحشیانه، دست این زندانی از دو نقطه شکسته و در همین وضعیت در بند رها شده و از هرگونه رسیدگی پزشکی و درمان محروم مانده است.

به گفته یک منبع مطلع، شکنجه گران و عاملان شکستن دست این زندانی سیاسی، رئیس حفاظت “عبدالحسین غلام نژاد” و دو تن دیگر از مسئولان زندان بوده‌اند.
شهیاد قنواتی متولد ۱۳۶۶، اهل شهرستان باب هانی(شمس العرب) در احواز اشغالی، در شهریور ماه ۹۷ بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات در چهارشیر احواز پایتخت منتقل شد. وی سپس به بند ۷ (بند زندانیان سیاسی) زندان شیبان احواز پایتخت منتقل گردید.
این زندانی سیاسی به دلیل آتش زدن بنر خامنه‌ای منفور، در بیدادگاه احواز اشغالی به اتهامات واهی و ظالمانه‌ای همچون «تشکیل گروه، اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری» متهم شده و به ۲۴ سال زندان محکوم شد.
شهیاد قنواتی در دیماه ۹۸ به دلیل نامشخص توسط حفاظت زندان، عبدالحسین غلام نژاد از بند ۷ زندان شیبان به بند دیگری منتقل شد. پس از مدت کوتاهی او را با چشم بند، دستبند و پابند به قرنطینه زندان منتقل کرده و از آن زمان تاکنون تحت فشارهای مختلف قرار دارد.

خانواده این زندانی سیاسی در شهرستان باب هانی ساکن هستند و به دلیل بُعد مسافت و همچنین کرونا قادر به سفر به احواز پایتخت و پیگیری وضعیت فرزند خود نیستند.
شهیاد قنواتی جزو زندانیانی بوده است که در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۹۸ اسامی آنها منتشر شد. زندانیانی که در سال ۹۷ بازداشت شده و همچنان در زندان بسر میبرند.
گفتنی است عبدالحسین غلام نژاد مدیر حفاظت زندان مرکزی احواز پایتخت از جمله جنایتکارانی است که در ۱۲ فروردین۹۹، در جریان اعتراضات در زندان احواز، زندانیان را با شلیک مستقیم هدف قرار داد و تعدادی از آنان را مجروح نمود.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا