الاحوازجغرافياي ايران جعليملل تحت ستم

« مجید فراهانی » افزایش میزان سرقت و آسیب های اجتماعی در ایران اشغالگر هفت دهک زیر خط فقر قرار گرفته است .

« مجید فراهانی » ، رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ، با اشاره به افزایش میزان سرقت و آسیب های اجتماعی در ایران اشغالگر گفته است از ده دهک تعریف شده در ایران ، هفت دهک زیر خط فقر قرار گرفته است .
مجید فراهانی روز گذشته ۲۴ آذرماه ۱۳۹۶ و در جریان جلسه شورای شهر تهران گفت : « طی بازدید هفته گذشته از گرم خانه ها ، مشخص شد مراجعات به آنها دو برابر شده است .
میزان سرقت بیش از دو برابر شده و طبق پایش های صورت گرفته آسیب های اجتماعی در طبقه متوسط و فقیر بیشتر شده است . »
او با اشاره به این موضوع مهم که تنها سه دهک در جامعه بالای خط فقر هستند تاکید کرد در طول چهل سال گذشته جامعه چنین وضعیتی نداشته است .
مجید فراهانی همچنین غفلت از پیامدهای کرونا بر منابع و مصارف دولت و شهرداری و همچنین کسری احتمالی بودجه را « سبب بودجه ریزی » خواند و گفت « غفلت از این مهم سبب خواهد شد تا غافلان با چوب بودجه از رویاپردازی بیدار شوند . »
طی روزهای گذشته چندین تجمع و اعتصاب از سوی بازنشستگان ، کارگران و کارمندان در تهران و سایر شهرهای ایران برگزار شده که در اغلب آنها مطالبات مزدی و اعتراض به وضع معیشتی محور اعتراض ها بوده است .
پیش از این خط فقر برای یک خانواده چهار نفری در ایران « ۱۰ میلیون تومان » اعلام شده بود و بازرسان مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران گفته بودند نیمی از جمعیت ایران زیر خط فقر قرار دارند .
علاوه بر این علیرضا حیدری ، عضو شورای عالی کار ، در مهرماه سال جاری در گفتگو با خبرگزاری خط فقر مطلق را درآمد روزانه یک تا دو دلار اعلام کرد و گفت : « افزایش قیمت دلار تاثیر ملموسی بر زندگی اقشار مختلف جامعه اعم از کارگران و کارمندان دارد . »
اینها همه در حالی اتفاق می افتد که بیشترین سهم بودجه در لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت حسن روحانی به نهادهای مذهبی و نظامی ، امنیتی اختصاص یافته است .
آمار اعلام شده از سوی دولت نشان می دهد بحران کرونا منجر به از میان رفتن تعداد زیادی از مشاغل شده و دست کم دو میلیون نفر در اثر بحران کرونا بیکار شده و وضعیت درآمد شهروندان به گونه ای است که میزان مصرف گوشت ، برنج و میوه در هفتاد درصد خانواده های شغل از دست داده کاهش یافته است .
این کاهش توان معیشتی و قدرت خرید خانوارها و کارگران در ایران اشغالگر موجب شد که کاربران رسانه های اجتماعی و تحلیلگران اقتصادی شیوه تنظیم بودجه سال آینده از سوی دولت حسن روحانی و اختصاص اعتبار بالا برای دستگاه های مذهبی و نهادهای نظامی را مورد انتقاد قرار داده اند .

احمد غافلی زاده جلیعه

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

http://WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا