الاحوازجغرافياي ايران جعليجهان

تلاش‌های تهران برای هک ابزار الکترونیکی فعالان عرب احوازی

«اپ‌های آیت‌الله»
‏برنامه رادیویی (Argos) هلند:
‏«تهران هم‌اکنون در تلاش برای هَک کردن وسایل الکترونی فعالان مخالف سیاسی رژیم در هلند و اروپاست.
‏این عملیات بسیار هدفمند است، همه چیز را می‌گیرند، تمام آنچه به جا می‌ماند، یک کامپیوتر بسیار کند شده است»

چند روز بعد از ربودن حبيب_چعب از رهبران «حركة النضال» در تركيه در 9 اكتوبر 2020 ، نهاد هاى امنيتى ايران اشغالگر تلاش كردند كه تلفن هاى همراه و كامپيوترهاى فعالان احوازی را هك كنند.

اخيراً بنا به تحقيقات برنامه راديوئى آرگوس نزديك به سازمان امنيت هلند؛ تهران در حال حاضر به روشی پیچیده در تلاش است تا وارد کامپیوترهای فعالان سیاسی عرب در هلند و اروپا شود و اطلاعات آنها را هك كند. اين خبرگزارى با كارشناس امنيت سايبرى، ريكى خِورس، مصاحبه‌ای داشته و تلاش ايران اشغالگر در نفوذ به رايانه ها و تلفن هاى همراه فعالان احوازس تاكيد كرده است.

نهادهاى امنيتى ايران اشغالگر سعی کردند تا به تلفنها و رایانه های فعالان احوازی در کشورهایی مانند هلند و سوئد نفوذ کنند. هدف از اين عمل، كشف تماس اين فعالان با افراد ديگر در جغرافیای سیاسی جعلی موسوم به ايران است، كه اين امر باعث مى شود افراد ديگر در داخل این جغرافیای جعلی با خطر جدى مواجه شوند. مشخص نیست که نهادهاى امنيتى تا چه اندازه به داده های فعالان عرب در ديگر كشورهاى اروپا دسترسی دارند.

بنا به گفته گردانندگان اين برنامه راديوئى VPRO آرگوس؛ عملیات هک ايرانى پس از دست يافتن به تلفن همراه یکی از اعضای برجسته جنبش مبارزه عربی برای آزادی احواز (ASMLA) آغاز شد. حبیب چعب فعال عرب سوئدی از اعضاى ASMLA در 9 اكتوبر2020 ( 18 مهرماه 1399)در سفر به ترکیه توسط باند مافياى موادمخدر كه با نهادهاى امنيتى ايران اشغالگر همكارى میکنند و به كمك يك زن بنام «صابرين.س» از طریق آدم ربایی به دست وزرات ترور و اطلاعات ايران اشغالگر قرار گرفت. ايران اشغالگر عليه اين سازمان عملیات‌های تجسسى متعددى انجام داده است.

*پيامى در مورد حمله موشكى

بعد از ربودن حبيب_چعب در تركيه، پيام بد افزار ويروسى از تلفن همراه او به افرادى كه با آنها در تماس است، فرستاده شد. این کار از طریق پيامى حاوی یک فایل فشرده یک سند Word در مورد حمله موشکی به گروهى از نظاميان ايران اشغالگر است. با این حال، يكى از اعضاى حركة النضال ASMILA در هلند به پيام شك مىكند و با چعب تماس مى گيرد، اما طرف مقابل جواب نداده است.

چند روز بعد حبيب چعب در تلويزيون ايران اشغالگر طى يك برنامه ضبط شده توسط نهادهاى امنيتى ظاهر شد و با گرفتن اعترافات اجبارى و زير فشار به شركت در هجوم به رژه نيروهاى مسلح احواز اشغالی در سال 1397 اعتراف كرد.
روزنامه نگاران VPRO موضوع بدافزار را با متخصص اینترنت، ريكى خِورس،در ميان گذاشتند. اين متخصص كشف كرد كه اين برنامه به اصطلاح جاسوسی نرم افزاری، اسناد و اطلاعات از جمله مخاطبین ایمیل را از طریق رایانه جمع آوری و ارسال می کند، سرورى server كه اين اطلاعات به آن مى رود، در كشور هلند است. ويكى خِورس مى گويد: این یک عملیات سرویس اطلاعاتی ایرانی است.

بنا به گفته اعضاى حركة النضال ASMLA، دهها عضو اين جنبش در هلند و احتمالاً صدها فعال در خارج از جغرافیای سیاسی جعلی موسوم به ايران اين ايميل را دریافت كرده‌اند. نهادهاى اطلاعاتى ایران جعلی سالهاست که عليه اين جنبش ASMLA عمليات تجسسى انجام مى دهند.

ايران جعلی در كشور هلند دو نَفَر از مخالفانش، از جمله يكى از رهبران «جنبش مبارز عربى آزادى بخش الأحواز» ASMLA در سالهاى 2015 و 2017 ترور كرد و هجوم تروريستى ديگرى در كشور دانمارك عليه رهبران ASMLA در سال 2018 توسط سازمان امنيت اين كشور خنثى شد.

در اوایل سال 2020 سه عضو جنبش مبارز عربى ASMLA در دانمارک و يكى ديگر شاغل در تلويزيون احوازنا در هلند به ظن حمايت عمليات تروريستى در ايران جعلی، در كشورهاى دانمارك و هلند بازداشت شدند.

عيسى سوارى عضو دفتر تلويزيون «أحوازنا» و مجری برنامه «كلسيف= همانند شمشير» در فوريه 2019 به اتهام ساپورت كردن فعاليتهاى تروريستى در ايران جعلی، توسط پليس امنيت هلند بازداشت شد. او در تحقيقات و در دفاعياتش از هك كردن ايمل و تلفن همراهش توسط نهادهاى امنيتى ايران گفته است.

https://bit.ly/3aeSNYE

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا