الاحواز

ناعدالتی آموزشی/ آموزش دانش آموزان عشایر و مدارس حاشیه ای ، به دلیل مشکلات اقتصادی در اولویت نیست و نیازهای اولیه و تأمين نان شب در اولویت است


« محمود حسینی » معلمی که ۱۶ سال در مناطق حاشیه ای و عشایری احواز اشغالي تدریس می کند درباره خطر بازماندگی از تحصیل دانش آموزان به خبرگزاری تسنیم گفته است : « در مدارس عشایری و حاشیه شهرها مسائل و مشکلات مختلفی داریم از جمله ناعدالتی آموزشی ؛ به عنوان معلمی که ۱۶ سال است در مدارس عشایری و حاشیه ای تدریس می کنم باید بگویم عدالت آموزشی نداریم چون در این مدارس زیر ساخت های اولیه برای آموزش وجود ندارد . »

او در خصوص ازدواج زودهنگام دختران گفته است : « ۲ دانش آموز در پایه ششم و سوم دبستان دارم که ازدواج کرده و از چرخه آموزش جدا شدند ، منطقه ای را داریم که ۱۲۰ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و هنوز امکانات اولیه مانند جاده ، برق و مدرسه متوسطه ندارد ، در حال حاضر ۷۱۰ خانوار در این منطقه زندگی می کنند و ترک تحصیل دختران ۱۰۰ درصد است چون مدرسه متوسطه اول و دوم وجود ندارد و از مدارس شبانه روزی هم به دلیل دوری استقبال نمی شود .
در خانواده های ساکن در این مطنقه ، آموزش دانش آموزان عشایر و مدارس حاشیه ای ، به دلیل مشکلات اقتصادی در اولویت نیست و نیازهای اولیه و تأمين نان شب در اولویت است .
فرزندان نیروی کار هستند و دختران جذب کار در خانه می شوند .
این معلم از ترک تحصیل و افت تحصیلی دانش آموزان بعنوان بزرگترین دغدغه » خود یاد کرده و گفته است : « از آمار ۴۲ نفری دانش آموزانم در سال جدید ۱۸ نفر ترک تحصیل کردند ، با وجود تلاش های بسیاری که کردم نتوانستم آنها را به مدرسه برگردانم .
با ممنوع شدن کلاس های حضوری ترک تحصیل این دانش آموزان بیشتر هم می شود و نگرانم شرایط نامساعد فعلی آنها را مجبور به خروج از چرخه آموزش کند . » 

اين هم يكي از سياستهاي نظام اشغالگر ايران در حق فرزندان الاحواز اشغالي.

احمد غافلی زاده جلیعه

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

http://WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا