الاحواز

مرگ یک زن زندانی و اعدام زنی دیگر در زندان الهویره احواز اشغالی

بر اساس گزارشهاى رسیده خبرهائى مبنى بر مرگ یک زن زندانی بر اثر بیماری و اعدام یک زن بی گناه دیگر در زندان الهویره احواز پایتخت میباشد.

بر اساس اخبار رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، در شامگاه ۲۴ آذرماه ۹۹، یک زن زندانی به نام خانم #نیسی به قرنطینه زندان الهویره منتقل شد. وی از اولین ساعات از درد و بیماری ناله های دردناکی می کرد و با صدای بلند درخواست انتقال به بیمارستان خارج از زندان داشت. اما نگهبانان با بی اعتنایی وی را به حال خودش رها کردند. خبرها حاکی است که «هر چه او فریاد می زد و برای کمک التماس می کرد، توجهی به وضعیت او نکردند و او را به بیمارستان نبردند. تا اینکه صبح روز سه شنبه ۲۵ آذرماه ۹۹، فوت کرد».
از سایر مشخصات این زندانی بیمار اطلاعی در دست نیست.

بر اساس همین گزارش در اوایل هفته چهارم آذرماه ۹۹، یک زن زندانی در زندان الهویره احواز پایتخت اعدام شد.

وی زن زحمتکشی بود که از طریق پرستاری از بیماران امرار معاش می کرد. وی پرستار یک بیمار بود که به علت نامشخص فوت کرد. او پس از مرگ بیمار، بازداشت و به اتهام قتل به اعدام محکوم شد. حکم اعدام وی چند روز پیش در این زندان اجرا شد.
در گزارشهای پیشین، اخباری از شکنجه و آزار زندانیان زن الهویره احواز پایتخت منتشر شده بود.

این اخبار حاکی از آزار زندانیان با استفاده از قطع آب و برق در گرمای ۵۰ درجه، قطع تلفن، عدم رسیدگی به زنان زندانی و ابتلاء تعداد زیادی از زنان زندانی به کرونا بوده است.


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا