بیانه هاجبههملل تحت ستم

اطلاعیهٔ جبههٔ دموکراتیک مردمی الاحواز/ اعدام فرزندان ملت بلوچستان را محکوم میکنم

اطلاعیهٔ جبههٔ دموکراتیک مردمی الاحواز

اعدام فرزندان ملت بلوچستان را محکوم میکنم

رژیم تروریست واشغالگر ایران طی هفته‌های گذشته فشار امنیتی و تروریستی خویش را بر همه ملل غیر فارس خصوصا ملت عرب احواز و بلوچستان اشغالی را تشدید کرد. سایه‌ شوم فضای پلیسی بر جریان‌های آزادیخواه و فعالان سیاسی، اجتماعی و مدنی بلوچستان اشغالی گسترده‌تر از پیش شده و هزینه کنش‌های انتقادی و اعتراضی افزایش یافته است. کارگران، معلمان، دانشجویان، زنان، نویسندگان، تشکل‌های سیاسی و فعالان هویت طلب ملی، روزنامه نگاران، کنشگران مدنی، اساتید دانشگاه، علمای بزرگ سنت و فعالان زیست محیطی بلوچستان اشغالی کماکان قربانی نقض سیستماتیک و برنامه ریزی شدهٔ حکومت اشغالگر ایران شده‌اند.

رژیم اشغالگر ایران عاجز اعطای حقوق و از انجام آزادیهای اولیه بحق ملت بلوچ را با دستگیری و اعدام جوانان وفعالان سیاسی پاسخ میدهد ؛ اعدامهائی که جز ادامه خشونت و مبارزه ملت بلوچ تا ازادی واستقلال متوقف نخواهد شد.
در این راستا، جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز ضمن اعلام همدردی با ملت بلوچستان، اعدام دو شهروند ملت بلوچستان را محکوم میکند و حمایت و پشتیبانی کامل خود را از مبارزات آزادی خواهانه ملت بزرگ وبرادر بلوچستان اشغالی اعلام کرده شهدای ملت بلوچستان را شهدای ملت احواز میداند .

جبهه دمکراتیک مردمى الاحواز فعال شدن دوبارهٔ پروژه‌ اعدامهای سیاسی و موجه وسیع دستگیرهای فرزندان ملل تحت ستم و اشغال ایران را اشی از وحشت رژیم دانسته ضرورت روشن شدن سرنوشت انسانهای وضعیت انسانهای در بند رژیم برای حفظ جان آنان را یک وظیفه بین المللی میداند .انسانهای که عمر خود را وقف تلاش برای عدالت و آزادی و حقوق بشر کرده‌اند و اکنون در زندانهای رژیم اشغالگر ایران بسر میبرند، خواهان تعیین تکلیف فوری پروندهٔ این انسانهای بیگناه از طریق فعالیت مراجع بین المللی است.

همچنین ربودن علمای بزرگ اهل سنت و قتل برخی از آنها که قربانی خشونت و ترور دولتی مسبوق به سابقه در ایران اشغالگر شده‌اند را عملی مذبوحانه و مغایر با کرامت انسانی دانسته و اطمینان داریم که این اقدام زشت در عزم ملت‌ غیور بلوچ در استیفای مطالبات ملی و انسانی و حق تعیین سرنوشت خود خللی ایجاد نخواهد کرد.
پاینده باد مبارزات ملت بلوج برای آزادی و حق تعیین سرنوشت و تاسیس دولت ملی مستقل.
جبهه دمکراتیک مردمی احواز
21/12/2020
www.alahwaz.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا