جغرافياي ايران جعليجهان

تشکیل جبهه متحد در برابر ایران اشغالگر

وزیران خارجه کشورهای عرب خلیج عربی درباره حل اختلافات دیپلماتیک‌شان با هدف تشکیل یک جبهه متحد در برابر رژیم اشغالگر ایران گفتگو می‌کنند

وزیران امور خارجه کشورهای عرب حاشیە خلیج عربی روز یکشنبه یک نشست مجازی را به منظور گفت‌و‌گو درباره گام‌های لازم برای پایان دادن به اختلافات بین خود برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، و بحرین در سال ۲۰۱۷ پس از متهم کردن قطر به حمایت از گروه‌های تروریستی، روابط دیپلماتیک خود با دوحه را قطع کردند. هرچند قطر این اتهام را رد کرده و همسایگانش را به تلاش برای محدود کردن حاکمیت ملی خود متهم کرده است.

در گزارش رویترز به نقل از رسانه‌های دولتی بحرین آمده است که وزیران خارجه سعودی، امارات، کویت، عمان، و بحرین در این نشست شرکت کردند. وزارت امور خارجه بحرین نیز در بیانیه‌ای گفت که سلطان بن سعد المریخی، وزیر مشاور دولت قطر در امور خارجی، نیز به نمایندگی از قطر در این نشست شرکت کرد.
شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان سعودی، به تازگی گفته بود كه به نظر می‌رسد حل و فصل اختلافات با قطر «در دسترس» باشد.

دولت ایالات متحده تاکنون بارها بر ضرورت برطرف شدن اختلافات میان کشورهای عرب خلیج عربی تاکید کرده و برای برقراری دوباره روابط بین آن کشورها تلاش کرده است.

جرد کوشنر، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، پیشتر در پی سفر به عربستان سعودی، مذاکراتی را در همین رابطه دوحه برگزار کرده بود.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا