جهان

استقبال دبیرکل سازمان ملل متحد از رفع اختلاف عربستان سعودی و قطر

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، از رفع اختلاف میان عربستان سعودی و قطر و همچنین بازگشایی مرزهای این دو کشور استقبال کرد.

یک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه ۱۷ دی‌ماه اعلام کرد گوترش از توافق «العلا» که همزمان با اجلاس شورای همکاری خلیج عربی و با هدف تقویت «وحدت، ثبات و امنیت منطقه‌ای» صادر شده، استقبال می‌کند.
بر اساس اعلام این سخنگو،‌ گوتروش همچنین از بازگشایی مرزهای هوایی، زمینی و دریایی میان عربستان سعودی،‌ امارات متحده عربی،‌ بحرین،‌ مصر و قطر استقبال می‌کند.

این کشورها پس از قطع روابط میان ریاض و دوحه در سال 2017 میلادی، روابط دیپلماتیک،‌ تجاری و مسافرتی خود را با قطر به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده‌اند.
دبیرکل سازمان ملل متحد در زمینه توافق عربستان سعودی و قطر برای رفع اختلاف، به تلاش‌های امیر پیشین کویت و سلطان پیشین عمات که فوت کرده‌اند،‌ اشاره و از آن‌ها قدردانی کرد.

در جریان توافق العلا عربستان سعودی اختلافات گذشته خود با قطر را حل کرده است.
همچنین سند مرتبط با این توافق میان این دو کشور پس از آن امضا شد که امیر قطر برای شرکت در اجلاس شورای همکاری خلیج عربی به شهر العلا در عربستان سعودی سفر کرد و در فرودگاه آن مورد استقبال محمد بن سلمان،‌ ولیعهد این کشور،‌ قرار گرفت.

خبرگزاری رویترز از توافق این دو کشور خلیج عربی به عنوان «موفقیت آشکاری» یاد کرده که تازه‌ترین توافق از سری توافقاتی به شمار می‌رود که واشنگتن در خاورمیانه پس از عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای عرب و در صف‌آرایی مقابل ایران اشغالگر به دنبال آن بوده است.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا