جغرافياي ايران جعليجهان

آمریکا تحریم‌های جدیدی را برای صنایع هوایی، دریایی و هوافضای ایران اشغالگر وضع کرد

دولت ترامپ با افزایش فشار در روزهای احتمالا آخر ریاست جمهوری دونالد ترامپ تحریم‌های تازه‌ای را برای چند فرد و نهاد ایرانی وضع کرد. آمریکا روز جمعه 26 دی، برابر 15 ژانویه چند شرکت در ایران جعلی، چین و امارات را بخاطر تجارت با خطوط کشتیرانی ایران اشغالگر تحریم کرد. سه نهاد ایرانی هم به دلیل “گسترش تسلیحات متعارف” مشمول تحریم شده‌اند.
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد هفت نهاد و دو فرد را در ارتباط با خطوط کشتیرانی و حمل و نقل ایران اشغالگر به لیست تحریم‌ها اضافه کرده است.

وی گفت سازمان‌های صنایع دریایی، صنایع هوافضا و همچنین صنایع هوایی ایران(اشغالگر) را بخاطر گسترش سلاح‌های متعارف تحریم کرده است.

نوامبر سال ۲۰۲۰ وبسایت خبری اَکسیوس به نقل از منابع آگاه در اسرائیل گزارش داده بود که دولت دونالد ترامپ قصد دارد در ۱۰ هفته پایانی کار خود، با جاری کردن “سیلی” از تحریم‌ها باعث افزایش فشار بر ایران اشغالگر شود و کار احیای توافق اتمی ۲۰۱۵ (برجام) را برای جو بایدن مشکل‌تر کند.

از آن زمان تاکنون، دولت دونالد ترامپ، هر هفته تحریم‌های تازه‌‌ای علیه ایران اشغالگر وضع کرده است از جمله تحریم “افسران اطلاعاتی ایرانی دخیل در ربایش باب لوینسون”، “نهاد های ایرانی دخیل در فعالیت های مرتبط با تسلیحات شیمیایی” و “ستاد اجرایی فرمان امام و آستان قدس رضوی”.

پس از خروج آمریکا یک‌جانبه از برجام، دونالد ترامپ در راستای سیاست “فشار حداکثر” تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ایران اشغالگر وضع کرد.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا