الاحواز

گزارشی از وضعیت احمد صلواتی(خسرجى) زندانی سیاسی در زندان شیبان احواز اشغالی

احمد صلواتی(خسرجى)، زندانی سیاسی زندانى در زندان شیبان احواز پایتخت كه در حال سپرى دوران حبس خود از حق مرخصی و سایر حقوق شهروندی خود محروم مانده است.

جمعه 26 دی ماه 1399، احمد صلواتی « خسرجی » فرزند صباح متولد 1361 ساکن كوى النوفل احواز پایتخت و زندانی سیاسی اسیر در زندان شیبان احواز اشغالی در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری خود است. این زندانی سیاسی در مرحله بدوی توسط شعبه بیدادگاه موسوم به انقلاب احواز پایتخت از بابت اتهامات واهی اقدام علیه امنیت ملی اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام در مجموع به تحمل 16 سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم هنوز در بیدادگاه تجدیدنظر رسیدگی نشده است. 

براساس این گزارش، احمد صلواتی، در تابستان سال 1397، توسط ماموران اداره اطلاعات احواز پایتخت بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بازداشتگاه این نهاد امنیتی و طی مراحل بازجوئی در حالی از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق شهروندی خود محروم بود مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و سپس به زندان شیبان احواز پایتخت منتقل شد.  

با آغاز مراحل دادرسی و ارجاع پرونده احمد صلواتی به شعبه بیدادگاه موسوم به انقلاب احواز اشغالی در اواخر بهمن ماه سال 1398، پرونده این شهروند با اتهامات اقدام علیه امنیت ملی اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام مورد بررسی قرار گرفت و به تحمل 16 سال حبس تعزیری محکوم شد. این زندانی سیاسی کماکان در انتظار تشکیل جلسه دادرسی در مرحله تجدیدنظرخواهی است. با اعمال ماده ماده 134 از قانون مجازات اسلامی و به فرض تائید این حکم در بیدادگاه تجدیدنظر تحمل 10 سال از مجموع این مدت بر علیه احمد صلواتی اجرائی خواهد شد. 

لازم به ذکر است، این فعال سیاسی پیش از این هم در سال 1387، به اتهام ارتباط با گروههای سیاسی خارج از ایران جعلی توسط اداره اطلاعات بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در مراحل دادرسی به تحمل 3 سال حبس تعزیری محکوم شد و در سال 1390 پس از اتمام دوران حبس تعزیری اش از زندان شیبان احواز پایتخت آزاد شد. 

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا