الاحوازجغرافياي ايران جعليملل تحت ستم

سخنگوى شوراي ملى مبارزان احواز دستگیری ها در کردستان را محکوم می کند

روزهای گذشته کوردستان شاهد دستگیری‌های دسته جمعی توسط رژیم اشغالگر فارس بود و تعداد این بازداشت‌ها هم اینک از مرز پنجاه نفر نیز بالاتر رفته و بیم آن می‌رود که این رژیم در بحبوحه بحران های بین المللی از جمله کورونا و بحران پس از انتخابات ایالات متحده و سکوت جامعه جهانی، دست به اعدام های دسته جمعی بزند.

بازداشت‌شدگان مجموعه‌ای از شهروندان، فعالان محیط‌زیست و کنشگران حقوق شهروندی كورد هستند. بازداشت‌ها در تهران، سنندج، کرج، مهاباد، بوکان و برخی روستاهای منطقه انجام‌شده است. نیروهای مسلح اشغالگران با مراجعه به منازل این افراد با توسل به خشونت اقدام به بازداشت آن‌ها کردند.
بیشترین تعداد دستگیرشدگان در شهرهای مریوان و مهاباد بوده است.
رژیم ایران با سوء استفاده از سکوت نهادهای بین المللی دامنه فشارها را بر جوامع ملت های غير فارس در جغرافیای ایران بیشتر و پر رنگ تر نموده و آزادی‌های اجتماعی و فعالیت های مختلفی را نیز به بهانه های مختلف به حالت تعلیق در آورده است.

دولت ایران با این دستگیری های اخیر در مناطق ملل غیر فارس از جمله الاحواز و بلوچستان و بقیه مناطق تلاش می‌کند تا فضای امنیتی خفقان باری را خلق کند تا در نتیجه آن تمام عکس العمل های طبیعی نسبت به وضعیت را با سیاست حداکثری مجازات پاسخ دهد.

در این چارچوب ، پیشتر سازمان ملل و سایر نهادهای حقوق بشری بارها از دولت ایران خواستند تا افرادی را که تنها بخاطر ابراز عقیده بازداشت کرده است فورا آزاد کند.

سیاست فشار و سرکوب دولت ایران در مقابل ملت های غیر فارس باعث بوجود آمدن محیط و بستر مناسبی برای فعالیت های خشونت آمیزی خواهد شد که هر کدام باعث ضربه زدن به تمامی اطراف چه سیستم حاکم و چه گروه های اجتماعی و کنشگران محلی خواهد شد.
بحران های منطقه ای و جنایات دولت ایران در سطح بین الملل و به تبع آن عکس العمل جهانی بر علیه نظام ایران باعث ایجاد اختلافات گسترده و پایان ناپذیر در عالی ترین سطوح حاکمیت دولتی در ایران شده که متاسفانه دولت ایران به شکل قرون وسطایی این فشارها را بر جوامع غیر فارس در ایران به صورت سرکوب هدفمند ترجمه و اجرا مینماید.

دستگیری های اخیر کوردستان و بقیه ملت های غیر فارس باید نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت های غیر فارس بر ضد سیستم حاکم دولت ایران تبدیل شود و با ماهیت و هدف سرنگونی دولت اشغالگر ایران ادامه یابد و روند سقوط دولت ایران را با محوریت مدیریت توسط ملت های غیر فارس هدایت کرده و این آلترناتیو واقعی را تا تحقق بخشیدن به حق تعیین سرنوشت ملت های غیر فارس ادامه دهد.
در پایان و در پیامی از طرف آقای محمود احمد احوازی رئیس شورای نیروهای احوازی و در راستای فعالیت های جهانی جهت متوقف ساختن اجرای اعدام های پیش رو در کوردستان و متوقف نمودن دستگیری های دسته جمعی، این سازمان احوازی از تمامی نهادهای بین المللی و جامعه جهانی تقاضای دخالت فوری و فشار بر دولت ایران را داشته و آزادی تمامی بازداشت شدگان را خواستار است، کما اینکه همچون گذشته فعالیت و آزادی خواهی ملت کورد را بیش از پیش مبارک دانسته و حمایت کامل این بخش از مبارزان احوازی را با شما ملت کورد اعلام مینماید.

طارق جاسم
سخنگوی شورای ملی مبارزان احواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا