الاحواز

اعتصاب غذای پنج اسیر عرب محکوم به اعدام در زندان شيبان احواز اشغالی.

احمد غافلی زاده جلیعه

اطلس زندان های ایران اشغالگر گزارش داده است که ۵ تن از اسیران عرب محکوم به اعدام در زندان شيبان احواز پایتخت از حدود ۵ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده و لب های خود را دوخته اند .
بنابر این گزارش که روز ۵ بهمن ۱۳۹۶ در وبسایت اطلس زندان های ایران اشغالگر منتشر شده است « علی مطیری » ، « حسین سیلاوی » ، « على خسرجی » و « علی مجدم » و « جاسم حیدری » با به هم دوختن لب هایشان در اعتراض به شرایط نابسامان و نداشتن دادرسی عادلانه دست به اعتصاب غذا زده اند .
علی مطیری ، حسین سیلاوی ، علی خسرجی و على مجدم چهار اسیر سیاسی محبوس در زندان شیبان از تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ( در پی بروز ناآرامی در این زندان به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شدند).
این زندانیان مدتی بعد مجددا به زندان شیبان بازگردانده شده و از آن زمان به بعد بصورت انفرادی و در شرایطی بسیار نامناسب نگهداری می شوند .

جاسم حیدری نیز اوایل دی ماه سال جاری از زندان شیبان به زندان الهویره احواز پایتخت منتقل شد اما مدتی بعد به یک سلول انفرادی در زندان شیبان منتقل گردید.

اطلس زندانهای ایران اشغالگر به نقل از یک منبع آگاه در مورد اعتصاب غذای این پنج اسیر نوشته است : « این پنج زندانی به نشانه اعتراض به وضعیت پرونده خود و فشارهای ناشی از خطر همیشگی اجرای حکم اعدام و همینطور نگهداری طولانی مدت در سلول های انفرادی دهان خود را دوخته اند.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

http://WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا