جغرافياي ايران جعليجهان

جزئیات تازه از بمبگذاری نزدیک سفارت اسرائیل:

پیام تهدیدآمیز درباره سلیمانی و فخری‌زاده


وبسایت تلویزیون دهلی و رسانه‌های‌ اسرائیل جزئیات تازه‌ای از انفجار بمب نزدیک سفارت اسرائیل در هند منتشر کرده‌اند و می‌گویند سرویس اطلاعاتی هند مشغول تحقیق درباره بمبگذاری است.

رسانه‌های اسرائیل از جمله روزنامه جروزالم پست نوشته‌اند که یک گروه به نام جیش الهند که اسرائیل آن را مرتبط با ایران اشغالگر می‌داند، مسئولیت این بمبگذاری نزدیک سفارت را به عهده گرفته است.
در انفجار بمب نزدیک سفارت اسرائیل در روز جمعه ۲۹ ژانویه، به گفته مقام‌های اسرائیلی هیچ آسیبی به سفارت نرسیده است.

سرویس اطلاعاتی هند مشغول تحقیق درباره عاملان بمبگذاری است.

رسانه‌های هند می‌گویند گروهی که خود را جیش‌ الهند می‌نامند، در پیامی تلگرامی مسئولیت این انفجار را پذیرفته‌اند اما نامی از اسرائیل نبرده‌اند و فقط گفته‌اند که هدف از این حمله انتقام از دولت هند است و تهدید کرده‌اند که حمله‌های دیگر هم انجام خواهد شد.

در فاصله یک کیلومتر و ۴۰۰ متری محل انفجار در همان زمان رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر هند در بلوار راج‌پت در یک مراسم ملی نظامی شرکت داشتند.
این حمله هرچند جزئی و بدون خسارت اما در روزی اتفاق افتاد که به دلیل برگزاری مراسم رسمی تدابیر امنیتی بسیار شدیدی برقرار بود.

بر اساس تحقیقات اولیه بمب دست‌ساز داخل کیسه پلاستیکی گذاشته شده و از درختی در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی آویزان شده بود.

یک مقام آگاه پلیس به وبسایت تلویزیون ماهواره‌ای و خصوصی دهلی (NDTV) گفته که در تحقیقات اولیه شاخه ویژه پلیس دهلی این گمان مطرح است که “هدف از کارگذاشتن این بمب فرستادن پیامی از جانب ایران اشغالگر به اسرائیل بوده است.”

فوریه 2012 حمله به خودروی سفارت اسرائیل در دهلی باعث زخمی شدن چهار نفر شد

پلیس هند می‌گوید نامه‌ای در روز جمعه نزدیک محل انفجار پیدا کرده که حاوی تهدید بوده و در آن به ماجرای کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس تروریستی سپاه و محسن فخری‌زاده، از چهره‌های کلیدی برنامه هسته‌ای ایران اشغالگر اشاره شده است.

تایمز آو ایندیا(Times of India ) هم گزارش داده که در این نامه تهدید شده که این آخرین حمله نخواهد بود و همچنین بر اساس تصاویر دوربین‌ها دو نفر در این رابطه احضار و بازجویی شده‌اند.

روز 23 ژانویه سرویس‌های اطلاعاتی هند از خطر احتمالی حمله به یهودیان در این کشور مطلع شدند.
این دومین حمله به سفارت اسرائیل در هند در یک دهه گذشته بوده است.

فوریه 2012 یک نفر با موتور بمب آهن‌ربایی به یک خودروی سفارت در چهارراهی چسباند. انفجار در 300 متری دفتر نخست‌وزیر هند اتفاق افتاد. چهار نفراز جمله همسر یکی از دیپلمات‌های سفارت اسرائیل زخمی شدند.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا