جغرافياي ايران جعليجهان

20 سال زندان برای دیپلمات ایرانی در بلژیک.”

علی الاحوازی

پس از صدور حکم 20 سال زندان برای حبس دیپلمات تروریست رژیم اشغالگر ایران اسدالله اسدی که امروز توسط دادگاه آنتورپ بلژیک صادر شد، دادگاه مذبور تأیید کرد که محکوم با وجود ادله محکم، به اتهامات خود اقرار نکرده است.

سابقاً رئیس پیشین جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز از دول اروپایی خواستار مسدود شدن سفارتهای ایران اشغالگر در اروپا شده بود. وی این سفارتها را به مخفیگاه‌های تروریسم دولتی سازمان یافته تشبیه کرده بود.

این اولین بار از زمان انقلاب سال 57 است که دادگاهی در بلژیک در شهر آنتورپ، یک دیپلمات ایرانی را به اتهام برنامه‌ريزی تروریستی برای عملیات انفجار در یک گردهمایی یک گروه مخالف ایرانی در تبعید، در اتحادیه اروپا محکوم میکند.

دادستان بلژیک اظهار داشت که اسدالله، که هم اکنون در وین بسر می‌برد، پس از افشای نقشه بمب گذاری در یک گردهمایی مخالفان ایرانی در نزدیکی پاریس در ژوئن 2018، توسط پلیس آلمان، فرانسه و بلژیک به جرم اقدام تروریستی محکوم شد.

اسدی که دیپلمات سفارت ایران جعلی(لانه جاسوسی) در وین بود پس از لو رفتن عکس‌هایش در 28 ژوئن در لوکزامبورگ در هنگام تحویل بسته حاوی بمب به یک زوج بلژیکی-ایرانی در اول ژوئیه در آلمان دستگیر شد.
وی سپس در اکتبر 2018 به بلژیک استرداد شد اما از حضور در دادگاه 27 نوامبر 2020 خودداری کرد.
در کیفرخواست آمده است تحقیقات نشان می‌دهند که اسدی در واقع یک مأمور اطلاعاتی ایرانی “تحت پوشش دیپلماتیک” است و وی این طرح تروریستی را با تکیه و همکاری سه شریک خود یعنی یک زوج ساکن آنتورپ و یک شاعر ایرانی مخالف سابق رژیم اشغالگر ایران که اکنون مقیم اروپا است، تدارک دیده بود.

دادستان پیش از این برای دو زوج مذکور یعنی نسیمه نعامی (36 ساله) و امیر سعدونی (40 ساله) 18 سال حبس صادر کرد. وی همچنین برای مهرداد عارفانی شاعر مخالف سابق (57 ساله) كه بعنوان مأمور اطلاعاتی رژیم ایران اشغالگر كه در بلژیك فعالیت میكرد، 15 سال زندان درخواست کرد.

آقای صلاح ابوشریف، دبیرکل جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز اظهار داشت که دادگاه تروریستهای وابسته به ایران اشغالگر در بلژیک دادگاهی برای تروریسم دولتی سازمان یافته است که توسط مقامات اشغالگر ایرانی برای دهه ها در اروپا و کل جهان انجام میشود.

وی همچنین گفت: برجسته ترین قربانیان تروریسم دولتی ایران در اروپا، رهبر شهید کُرد “عبدالرحمن قاسملو” در وین درسال 1989 پایتخت اتریش و رهبر شهید احوازی “احمد مولا” در لاهه هلند در سال 2017 میلادی است.


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
4 فوریه 2021

http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا