دیدگاه‌ها

رژیم، درصدد است تا با اعزام فرمانده سپاه قدس تروریستی به مجالس ترحیم سوختبران کشته شده، خشم مردم بلوچ را خاموش کند

رژیم با کشتار بیرحمانه سوختبران بلوچ توسط سپاه تروریستی اش، با خشم فراوان ملت مبارز بلوچ در سراسر بلوچستان روبرو شده است. در گذشته ای نه چند دور، نماینده رژیم تروریستی در بلوچستان، آخوند محابی به مردم بلوچستان چشم زهر نشان داد و گفت که رژیم هرگونه اعتراضی را در بلوچستان برنمی تابد. وی اخطار داد که نیروهای سپاه پاسداران تروریستی شان توانستند مبارزات سراسری آبان سال ۱۳۹۸ را در ظرف چند روز سرکوب کنند. و اگر اعتراضی در بلوچستان شکل بگیرد، نیروهای پساه تروریستی شان میتواند هرگونه اعتراضی را در ظرف کمتر از یک روز سرکوب و خاموش کند. ملت بلوچ با چندین روز از اعتراضات در سراسر بلوچستان، ثابت کردند که توان ایستادگی دربرابر جنایات رژیم را دارند. رژیم برای سرکوب اعتراضات مردم بلوچ برعلیه کشتار بیرحمانه بیش از سی نفر از سوختبران بیگناه بلوچ در شمسر-بم شت از شهرستان شستون، از کرمان و هرمزگان نیروهای سرکوبگرش را به بلوچستان گسیل داشت. مردم بلوچ دلیرانه راه بندان بوجود آوردند و موانع بر تردد شان شدند. اوضاع تا حدی از دست سرکوبگران رژیم خارج شده است که هلی کوپترهایی را بر فراز شهرهای بلوچستان به پرواز در آورده اند تا ایجاد ترس و وحشت در بین مردم کنند.
ملت بلوچ خشم و صدای معترصانه خود را بخوبی به رژیم نشان داد. از اینرو است که رژیم به سیاست فریب دست زده و خود را به مجالس ترحیم جانباختگان دوشنبه سیاه رسانده است تا از تداوم خشم و اعتراضات مردم بنحوی با دلجویی تقیه ای جلوگیری کند. فرمانده سپاه قدس تروریستی، در همانجا در سخنرانی اش میگوید که کسانی هستند که بیش از صد ماشین سوختبری دارند. باید گفت شرم تان باد. گناه جنایات خودتان را به گردن وانت داران می اندازید.
آیا این صاحبان وانت ها بودند که مرز را برای سوختبران بستند. در بین این کشته شدگان بلوچ جند نفرشان از رانندگان زحمتکش بودند که سوخت صاحبان ماشین ها را حمل میکردند. این افراد که بیش از صد وانت دارند، چه کسانی هستند و چرا آنها را نام نمی برید. مگر غیر از این است که دست به درغگویی زده اید.
مهم تر ازهمه اینکه این کشته شدگان سوختبر بلوچ مگر به مرز قانونی شما نیامده بودند که به آنسوی مرز بروند. پس چطور آنها را قاچاق کش سوختبر خطاب میکنید. رژیم و سپاه تروریستی میدانند که مرز شمسر یک مرز قانونی برای تجارت بین دو سوی مرز بوده و غالب وانت های سوختبر دارای مجوز حمل سوخت بوده اند. مجوزی که خود رژیم برای مرزنشینان صادر کرده است.
سایت «ایران وایر» در مقاله امروز نوشت:
” دو سال پیش «محمد مارانی»، فرمانده قرارگاه قدس سپاه در جنوب شرق، پیشنهاد کرده بود که به هر خانواده حدود ۳۰۰ لیتر بنزین در هفته تحویل شود تا آنان با فروش آن در پاکستان حدود سه میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشند.
دهم مرداد ماه نیز هم‌زمان فرمانده سپاه پاسداران برای افتتاح چند طرح عمرانی و «محرومیت‌زدایی» بلوچستان در تلویزیون اعلام کرد که هدف از این طرح ساماندهی مبادلات مرزی است.
این طرح یک ماه پیش از آن توسط اسحاق جهانگیری، معاون رییس‌جمهور، ابلاغ شده بود.
بر اساس این مصوبه به ساکنین روستاهای مرزی در سال، برابر ۴۵۰ (ماهانه برابر با ۵/۳۷) میلیون لیتر نفت گاز فروخته خواهد شد و سهمیه هر خانوار مرزنشین مشمول این تصویب‌نامه، در سال حداکثر ۱۵۰۰ لیتر نفت گاز است.
در این طرح برای ساکنان ۲۰ کیلومتری مرز کارتی صادر می‌شد تا به صورت قانونی سوخت دریافت کنند و در ازای هر کارت رزاق اجازه ورود و خروج یک خودرو از مرز داده می‌شد.
در سال ۱۳۹۲ نیز مقامات دولت از اجرای طرحی خبر دادند که دقیقا مشابه طرح جدید است. در این طرح قرار شده بود که به مرزنشینان سهمیه سوخت با قیمت دوهزار و ۳۰۰ تومان تعلق بگیرد تا در آن‌سوی مرز بفروشند.
اجرای این طرح هم‌زمان با افزایش تحریم‌ها در پایان دولت محمود احمدی‌نژاد بود و مقامات دولت از آن با عنوان طرحی با هدف «استفاده از مرزنشینان ایران برای افزایش صادرات نفتی» نام بردند. شاید از همین جهت «مولوی عبدالحمید»، امام جمعه زاهدان، گفته که مقامات دولت از سوخت‌بری با هدف دورزدن تحریم ها استقبال کرده‌اند. در طرح دولت قرار شده بود که صادرات سوخت از طریق افراد محلی در استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان اجرا شود.”
پس سوختبران کشته و زخمی شده بلوچ مجوز قانونی برای حمل سوخت از طریق مرز قانونی شمسر – شستون را داشته اند.
براستی که در بلوچستان قاچاق سوخت در جریان است، اما توسط خود سپاه و ایادی شان بدون هیچ خطری انجام گرفته و میگیرد تا تحریم های امریکا را دور بزنند. سپاه کاروان هایی از تانکرهای بزرگ به پاکستان قاچاق سوخت میکند. شواهد ویدیویی آن در سوشل – میدیا پخش است. پس مسئله سوختران بلوچ را نباید با قاچاق سپاه پاسداران اشتباه گرفت و همردیف کرد. بنابر گزارش منتشره در سایت« ایران وایر»، “برخی از مقامات دولتی تاکید دارند که ۷۰ درصد قاچاق سوخت از مبادی کاملا قانونی و با تانکرهای سوخت‌کش انجام می‌شود و سهم قاچاقچیان خرد و مرزنشینانی که با خودروهای سواری و تویوتا سوخت را منتقل می کنند، فقط ۳۰ درصد است.”
اگر سپاه پاسداران قدس تروریستی میدانسته است که کسانی با بیش از صد وانت به “قاچاق سوخت” خود را در بین دیگر سوختبران قانونی مرزنشین جای زده اند، پس چرا آنها را هدف قرار نداده است. سپاه که ادعا به توان شناسایی هرگونه تحرکی است.
چرا کشتار جمعی سوختبران خرده مرزنشین بلوچ؟
رژیم، درصدد است تا با اعزام فرمانده سپاه قدس تروریستی به مجالس ترحیم سوختبران کشته شده، خشم مردم بلوچ را خاموش کند.
این فریبکاریهای تقیه وار سپاه پاسداران تروریستی برای همه مردم بلوچ شناخته شده است. خشم مردم بسیار عمیق است، پس مرحم لازم نیست و نمک بر روی زخمهای قربانیان سوختبر بلوچ نپاشید.
در یک کلام این رژیم است که سوختبران بیگناه بلوچ را بیرحمانه برگبار بست، و باید پاسخگو باشد.
عبدالله بلوچ – لندن
1st March 2021

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا