جهان

سازمان ملل حمله موشکی حوثی‌ها به سعودی را محکوم کرد

دبی-العربیه.نت
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد دوشنبه 26 مارس در بیانیه‎ای حمله موشکی شبه‌نظامیان حوثی به کشور پادشاهی عربی سعودی را به شدت محکوم کرد و گفت که افزایش تنش‌های نظامی راه‌حلی برای پایان دادن به جنگی که از 3 سال پیش در یمن ادامه دارد، نیست.

نیروهای پدافند هوایی ائتلاف عربی، شامگاه یکشنبه 7 موشک بالستیک پرتاب شده از داخل یمن به سوی خاک سعودی را رهگیری و منهدم کردند، اما ترکش‌های پراکنده شده از یکی از این موشک‌ها در هنگام انفجار آن در آسمان ریاض پایتخت سعودی منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دو تن دیگر از اتباع مصری مقیم در این کشور، شد.

در بیانیۀ سازمان ملل متحد آمده است که دبیر کل این سازمان آنتونیو گوترش «حملات موشکی روز گذشته شبه‌نظامیان حوثی به شهرهای سعودی از جمله ریاض پایتخت و به عهده گرفتن مسئولیت این حملات توسط حوثی‌ها را به شدت محکوم کرده است».

همچنین گوترش در این بیانیه با اشاره به افزایش تنش‌ها «خویشتن‌داری را ضروری دانسته، تاکید کرد که افزایش تنش و رویارویی نظامی راه‌حل (بحران در یمن) نیست».

قرار است گوتیرش با شاهزاده محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار داشته باشد تا موضوع بحران یمن را با او مورد بحث و گفتگو قرار دهد.

شبه‌نظامیان حوثی از نوامبر 2017 تاکنون و به مناسبت‌های مختلف به سوی خاک پادشاهی عربی سعودی موشک‌پرانی کرده‌اند که هر بار سعودی تاکید کرده که سامانه‌های پدافند هوایی، موشک‌های حوثی‌ها را رهگیری و منهدم کرده است.

شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی شامگاه یک‌شنبه 3 فروند موشک را به سوی ریاض پایتخت سعودی و 4 فروند دیگر را به سوی سه شهر جنوبی سعودی «خمیس مشیط»، « جیزان» و« نجران» که با یمن هم مرز هستند، شلیک کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا