جغرافياي ايران جعليجهان

​‍ بازداشت میلیونر ایرانی در هلند به اتهام کلاهبرداری و پولشویی

سالار عظیمی میلیونر ایرانی ساکن هلند به همراه برادرش ساسان روز سه‌شنبه 9 مارس 2021 از سوی نیروهای امنیتی هلند بازداشت شد. 50 نیروی پلیس در عملیات بازداشت عظیمی که با اتهامات کلاهبرداری و پولشویی مواجه است، شرکت کردند. او با حضور در برخی برنامه‌های تلویزیونی شهرت زیادی در هلند کسب کرده است.

سالار عظیمی در سیزده سالگی همراه خانواده خویش به عنوان پناهنده به هلند آمد. او اکنون شرکت‌هایی را در هلند اداره می‌کند که سالیانه درآمد هنگفتی دارند. او با برادر خود و خانواده‌هایشان در یک قلعه مجلل در ایالت زیلند زندگی می‌کنند. سالار و برادرش مالک یک هتل و یک شرکت مخابراتی نیز هستند.
به گفته رسانه‌های هلندی و به نقل از پلیس این کشور برادران عظیمی به اتهام پولشویی، کلاهبرداری و جعل دستگیر شده‌اند. پلیس هلند همچنین گفته که در این پرونده 8 مظنون دیگر را نیز زیر نظر دارد.

عظیمی به دلیل شرکت در برنامه‌های مختلف تلویزیونی که در آنها «سبک زندگی لوکس خود را نشان می‌داد» مشهور شده بود. او تاکید می‌کرد: «من می‌خواهم احترام بیشتری برای ثروتمندان ایجاد کنم.»

پلیس هلند اعلام کرده که در هنگام بازداشت برادران عظیمی هتل آنها به نام «الدرسخانس» در شهر «آلردنبورخ» و قلعه مجاور هتل که نامی مشابه هتل داشته را نیز بازرسی کرده است.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا