الاحوازجغرافياي ايران جعليجهانملل تحت ستم

رژیم اشغالگر ایران رکورددار اعدام به نسبت جمیعیت در جهان

به گزارش رادیو فرانسه روز سه‌شنبه ۱۰فروردین، رژیم اشغالگر و غیرقانونی ایران دارنده بیشترین شمار اعدامها در سال گذشته میلادی در جهان به نسبت جمعیت است.

رادیو فرانسه هم‌چنین افزود که به عبارت دیگر به‌رغم وضعیت استثنایی ناشی از همه گستری ویروس کرونا شمار اعدامها در جغرافیای جعلی ایران به طرز بیمارگونه‌ای بالا بوده است.
دو سازمان مدافع حقوق‌بشر که این گزارش را تهیه کرده‌اند، اعلام کردند که رژیم مذبور همچنان به طرز بیمارگونه‌ای به اجرای مجازات اعدام در این جعرافیا ادامه می‌دهد، در حالی که مخالفت افکار عمومی با اعدام در آن همچنان رو به گسترش است.

در گزارش آمده است که رژیم در سال گذشته ٢٦٧نفر از جمله ٩زن را اعدام کرد و چهار تن از اعدام شدگان در زمان وقوع جرم کودک بودند. در سال٢٠١٥ شمار قربانیان اعدام در جغرافیای سیاسی موسوم به ایران به ٩٧٢تن رسید که بالاترین شمار اعدامها در آن از آغاز تأسیس این رژیم ضدبشری بوده است.

تهیه‌کنندگان گزارش گمان می‌کنند که این امر ناشی از تشدید سرکوب بعد از تظاهرات آبان ماه ١۳٩٨ است که طی آن صدها نفر از تظاهر کنندگان به ضرب گلوله‌های نیروهای حکومتی کشته شدند.

گزارش هم‌چنین اشاره دارد به این‌که تشدید سرکوب شامل نه فقط مخالفان و منتقدان داخلی، بلکه نیز شامل مخالفان تبعیدی و ساکن خارج نیز می‌شود؛ نیروهای امنیتی حکومت اشغالگر ایران شماری از مخالفان را در خارج به‌قتل رساندند و برخی دیگر را نظیر روح‌الله زم و یا حبیب أسيود در خارج ربوده و به جغرافیای سیاسی ایران منتقل و فعلا روح الله زم را اعدام کردند.
از سرنوشت حبیب أسيود رهبر پیشین جبهه النضال لتحریر الاحواز هنوز خبری در دست نیست.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا