الاحواز

بازداشت شماری از تظاهرکنندگان عرب احوازی در روز سوم اعتراض‌ها

دبی-العربیه.نت فارسی

 

منابع فعالان حقوق بشر روز جمعه 30 مارس از حمله نيروهاى انتظامى به تظاهرکندگان عرب احوازی و بازداشت شماری از معترضان خبر دادند.

این تظاهرات در اعتراض به یک برنامه تلویزیون دولتی ایران که به گفته فعالان عرب منکر وجود قومیت آنها بر نقشه جغرافیایی ایران شده بود، از سه روز پیش آغاز و تا امروز ادامه داشت.

طبق این گزارش نيروهاى امنيتى ایران بامداد روز جمعه با استفاده از گاز اشک‌آور و اسلحه گرم، به تظاهرات مسالمت‌آميز شهروندان عرب در شهر احواز حمله کردند. طبق این گزارش شمارى از معترضان زخمی شدند.

روز گذشته نیز در خیابان نادری مركز شهر احواز تظاهراتی مسالمت‌آميز برگزار شد اما به دنبال دخالت نيروى انتظامى به خشونت كشيده شد.

در ماهشهر «معشور» نیز گزارش‌ها حاكى از آن است که در تظاهرات امروز بر اثر پرتاپ گاز اشک‌آور به سوی تظاهرکنندگان شماری از آنان دچار مشکل تنفسی شده به بیمارستان منتقل شدند. در شهر کوت عبددالله در غرب احواز نیز ده‌ها نفر بازداشت شدند.

به گزارش فعالان حقوق بشری تعداد بازداشت‌شدگان تا كنون به 40 نَفَر رسيده است.

طبق این گزارش “خالد مهاوى”، “محمود بيت سياح” از كوى آخر اسفالت، بازداشت شدند. همچنین نام دو زن به نام‌های عائشه نیسی و خدیجه نیسی نیز در میان بازداشت‌شدگان دیده می‌شود.

به گفته فعالان حقوق بشری، سعد نواصرى ، محمد جليل و اسد نواصرى، از كوت عبدالله كه در اثر هجوم امروز نيروهاى انتظامى مجروح شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا