جغرافياي ايران جعليجهان

سازمان‌های اطلاعاتی سه کشور اروپایی: ایران (اشغالگر) دنبال فناوری‌ تولید تسلیحات کشتار جمعی است

سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای هلند، سوئد و آلمان گزارش دادند که جمهوری اسلامی ایران(اشغالگر)، به دنبال دستیابی به فناوری پیشرفته برای برنامه سلاح‌های کشتار جمعی بوده و تلاش خود را برای تولید سلاح‌های هسته‌ای متوقف نکرده است.

فاکس‌نیوز می‌گوید گزارش این سازمان‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که ایران اشغالگر در سال ۲۰۲۰ چندین بار برای دستیابی به فناوری سلاح‌های کشتار جمعی خود تلاش کرده است.
براساس گزارشی که سازمان اطلاعاتی هلند در ماه آوریل تدوین کرده، شبکه‌هایی که برای به‌دست آوردن دانش و مواد لازم برای تولید سلاح‌های کشتار جمعی تلاش کرده بودند، کشف شده و با مداخله سرویس‌های امنیتی ناکام مانده‌اند.

در گزارش سازمان اطلاعاتی هلند آمده است که کشورهایی مانند سوریه، پاکستان، ایران جعلی و کره شمالی، سال گذشته تلاش کرده‌اند که مواد و فناوری لازم برای این کار را در اروپا و هلند به دست آورند. نام ایران اشغالگر در بخش جلوگیری از دستیابی دولتها به سلاح‌های کشتار جمعی این گزارش ذکر شده است.
گزارش سازمان اطلاعاتی هلند جزییات تلاش‌های متعدد این کشورها را ارائه نداده و همچنین اشاره نکرده که حکومت اشغالگر ایران «به طور غیرقانونی، فناوری و تجهیزات برنامه هسته‌ای خود را به‌دست آورده است یا نه» اما بر اساس این گزارش، سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی «تحقیقاتی جدی» روی چندین شبکه بسیار فعال در اروپا انجام داده‌اند که در گسترش سلاح‌های هسته‌ای نقش دارند و از افراد مختلف در کشورهای اروپایی استفاده می‌کنند.

همچنین سرویس امنیتی سوئد نیز در گزارش سال ۲۰۲۰ خود فاش کرده است که ایران اشغالگر به دنبال فناوری سوئدی برای برنامه سلاح‌های هسته‌ای خود است.
بر اساس این سند «ایران(اشغالگر) اقدام به جاسوسی صنعتی کرده و عمدتا به دنبال فن‌آوری پیشرفته سوئدی بوده که می‌تواند در برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای مورد استفاده قرار گیرد.»

سازمان اطلاعاتی سوئد تاکید کرده است که «ایران(جعلی) سرمایه‌گذاری بزرگی» در این زمینه کرده که بخشی از آن در سوئد هزینه شده است.
در گزارش سرویس اطلاعات سوئد اشاره شده که حکومت اشغالگر ایران «به دنبال کسب اطلاعات از دانشگاه‌ها و کالج‌های سوئد است و تلاش‌هایی برای جذب کارکنان جامعه تحقیقاتی سوئد» نیز انجام داده است.

شبکه فاکس نیوز همچنین خبر داد که آژانس اطلاعاتی باواریا، یکی از ایالت‌های جنوبی آلمان، نیز در ماه آوریل سال‌جاری در گزارش سال ۲۰۲۰ خود اعلام کرد: «دولتهایی مانند ایران اشغالگر، کره شمالی، سوریه و پاکستان در تلاش هستند که زرادخانه تسلیحات کشتار جمعی خود را تولید یا نوسازی کنند.»

به گزارش فاکس نیوز، یافته‌های نگران‌کننده سازمان‌های اطلاعاتی اروپا «بحثی جدی درباره برنامه هسته‌ای ایران اشغالگر ایجاد می‌کند و این پرسش را پیش می‌کشد که آیا ایالات متحده باید به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران اشغالگر باز گردد؟» منتقدان این توافقنامه پیشتر هم استدلال می‌کردند که توافق اتمی در بهترین حالت محدودیتی موقت در برابر تلاش ایران اشغالگر برای پیوستن به باشگاه کشورهایی با سلاح هسته‌ای است


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا