جغرافياي ايران جعليجهان

جزییات جدید از چگونگی کشتن قاسم سلیمانی توسط نیروهای ویژه آمریکا

چگونه نیروهای ویژه «دلتا فورس» قاسم سلیمانی را کشتند؟

پایگاه خبری «یاهو نیوز» در گزارشی تحقیقی و بر مبنای گفت‌وگو با ۱۵ مقام فعلی و پیشین آمریکایی جزییات جدیدی از برنامه‌ریزی و اجرای طرح کشتن قاسم سلیمانی را منتشر کرد.
بر اساس این گزارش سه گروه از نیروهای ویژه ارتش آمریکا موسوم به «دلتا فورس» با همکاری اطلاعاتی اسرائیل و واحد مبارزه با تروریسم (سی‌تی‌جی) کُردستان عراق عملیات کشتن قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه تروریستی پاسداران را به سرانجام رسانده اند.
در این گزارش که امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت منتشر شده آمده است، دولت ترامپ درباره کشتن سلیمانی مدت‌ها بحث و رایزنی داشته و به دنبال دستور دونالد ترامپ، رییس جمهوری پیشین آمریکا، مبنی بر کشتن فرمانده تروریست سپاه قدس، نیروهای ویژه ارتش آمریکا برنامه‌ریزی دقیقی برای اجرای این دستور انجام دادند.

در این عملیات سه گروه از نیروهای ویژه ارتش آمریکا موسوم به «دلتا فورس» در فرودگاه بغداد حاضر بوده، برخی از آنان لباس‌های مبدل کارگران فرودگاه به تن داشته و در ساختمان‌های قدیمی یا خودروهای کنار جاده موضع گرفته اند.
سه تیم تک‌ تیرانداز به شکل مثلث با فاصله پانصد تا نهصد متری از «منطقه کشتن» سلیمانی در فرودگاه مستقر بوده اند.
علاوه بر تیم‌های مستقر، سه پهپاد آمریکایی نیز که دو فروند از آنها به موشک‌های «هل‌فایر» مسلح بود بر فراز محل در پرواز بودند.

همچنین فرماندهی نیروهای ویژه دلتا و نیروهای پشتیبان همزمان در محل سفارت آمریکا در بغداد از طریق دوربین یکی از تک‌تیراندازان وقایع را به طور زنده مشاهده می‌کردند.
بر پایه این گزارش، به دولت عراق گفته شده بود بخش جنوب شرقی فرودگاه بغداد به دلیل تمرینات آموزش نظامی بسته شده است.

همزمان واحد مبارزه با تروریسم (سی‌تی‌جی) کردستان عراق نیز در ارائه اطلاعات محلی و همچنین شناسایی از نزدیک قاسم سلیمانی به نیروهای آمریکایی کمک می‌کردند.
اسرائیلی‌ها که به شماره تلفن‌های سلیمانی دسترسی داشته‌اند، به همراه نیروهای آمریکایی در تل‌آویو مستقر بوده و تلفنهای همراه سلیمانی را ردیابی می‌کردند.

به نقل از یکی از مقام‌های نظامی آمریکا، سلیمانی در شش ساعت منتهی به پرواز از فرودگاه دمشق، سه بار تلفن همراه خود را تغییر داده بود.
هواپیمای حامل قاسم سلیمانی از مبدا دمشق پایتخت سوریه با چندین ساعت تاخیر در فرودگاه بغداد به زمین نشست.
وقتی دو خودرو حامل سلیمانی و همراهانش در بیرون فرودگاه بغداد وارد منطقه مورد نظر شدند، یکی از پهپادها دو موشک به سوی خودروی سلیمانی شلیک کرد.
راننده خودرو دوم که قصد فرار داشت پا را روی گاز گذاشت، اما پس از طی کردن مسافتی حدود صد متر، نیروهای دلتا به سوی این خودرو آتش گشودند و موشک دیگری از سوی پهپادها نیز به سمت خودروی دوم شلیک شد.
قاسم سلیمانی فرمانده تروریست پیشین نیروی قدس سپاه تروریستی پاسداران و قاتل کودکان سوریه در صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸، در محوطه بیرونی فرودگاه بغداد به هلاکت رسید.

مقام‌های دولت فعلی آمریکا و مقام‌های دولت دونالد ترامپ تا بحال واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند اما در ویدیویی که یاهونیوز از این گزارش منتشر کرده چند مقام دولت ترامپ از جمله ویکتوریا کوتس معاون وقت مشاور امنیت ملی کاخ سفید حضور دارند.

بر اساس اظهارات ویکتوریا کوتس، او به همراه همکارانش در آن شب عملیات را از«اتاق وضعیت» کاخ سفید دنبال می‌کردند. او همچنان می‌گوید آن شب دونالد ترامپ در عمارت «مارئه لاگو» در پام‌بیچ فلوریدا بوده و مایک پومپئو، وزیر خارجه وقت آمریکا در پنتاگون حضور داشته است.
در این گزارش تاکید شده است که کشتن قاسم سلیمانی یکی از مهم‌ترین تصمیمات سیاست خارجی دولت ترامپ بوده که تاثیرات آن برای سال‌ها ادامه خواهد داشت.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا