جهان

نماینده آمریکا در سازمان ملل توافق هسته ای با ایران را «بسیار بد» توصیف کرد

دبی-العربیه.نت فارسی
نماینده آمریکا در سازمان ملل با انتقاد شدید از توافق هسته‌ای غرب با ایران آن را «توافقی بسیار بد» دانست و گفت:«جهان اکنون این فرصت را دارد که یک توافق بد را بپذیرد یا آن را رد کند».

به گزارش خبرگزاری‌ها، نیکی هیلی عصر پنجشنبه 5 آوریل در نشستی تحت عنوان «مقابله با چالش‌های حکومتداری در جهان امروز» که در دانشگاه «دوک» برگزار شد، طی سخنانی موشک‌های بالستیک ایران را تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه دانست.

نیکی افزود: «ما با همپیمانان اروپایی خود در تلاشیم که این توافق هسته‌ای را اصلاح و ایران را به خاطر حمایت از تروریسم منطقه‌ای پاسخگو کنیم».

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که با پایان ضرب الأجل 120 روزه دونالد ترامپ در نیمه ماه مه، بقای کشورش در این توافق یا خروج از آن تعیین خواهد شد.

وی افزود : رویکرد جدید آمریکا در راستای تلاشی است برای پاسخگو کردن ایران به خاطر اقدامات مداخله جویانه‌ ایت کشور در منطقه است.

هیلی رویکرد کشورش در تعامل با توافق هسته را حاوی پیامی های قوی به ایران و کره شمالی دانست.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد گفت پذیرش “توافق بد” هسته‌ای با ایران رویکردی اشتباه که می‌تواند پیامی غلط  از یک  پیروزی کاذب را به همذاه داشته باشد و تلاش‌های ما را برای حفظ امنیت کشورمان با شکست مواجه می سازد .

ترامپ در ماه ژانویه و همزمان با تمدید مهلت تعلیق تحریم‌های اعمال شده بر ایران، اعلام کرد که اگر اصلاحات مد نظر وی در توافق هسته‌ای برجام اعمال نشود، آمریکا به قول او از این توافق «فاجعه بار حاوی نواقص» خارج خواهد شد.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا